آفتاب

هشدار فرمانده ارتش آمریکا نسبت تلفات غیرنظامی در حملات علیه داعش

هشدار فرمانده ارتش آمریکا نسبت تلفات غیرنظامی در حملات علیه داعش

فرمانده ارتش آمریکا هشدار داد، هدف گرفتن و انجام دقیق حملات هوایی علیه شبه نظامیان داعش که در میان مردم عراق پنهان شده‌اند، کار بسیار دشواری است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، ژنرال ری اودیرنو، فرمانده ارتش آمریکا به خبرنگاران گفت: تاکنون اهدافی که جنگنده‌ها و پهپادهای آمریکایی آن‌ها را در عراق هدف گرفته و نابود کرده‌اند، کاملا واضح و قابل تشخیص بوده‌اند.

وی افزود: در حال حاضر شبه نظامیان داعش در میان مردم غیرنظامی نفوذ کرده و گزارش شده که آن‌ها از کودکان و دیگر افراد به عنوان سپر استفاده می‌کنند. هنگامی که هدف گیری می‌کنید، قصد دارید تا افراد درست را هدف قرار دهید. بدترین چیزی که برای ما می‌تواند رخ دهد این است که عراقی‌های بی‌گناه و غیرنظامیان بی‌گناه را بکشیم.

ژنرال اودیرنو که در اوج جنگ عراق چندین سال نیروهای آمریکایی را فرماندهی کرده بود به خوبی می‌داند که چطور تلفات غیرنظامی می‌تواند ملت را ضد عملیات تحت رهبری آمریکا علیه داعش تحریک کند.

وی گفت: در نتیجه به منظور انجام حملات هوایی دقیق، نیروهای عراقی یا دیگر نیروهای زمینی برای هدف گیری بهتر حملات هوایی لازم است.

فرمانده ارتش آمریکا افزود: واشنگتن با گذر زمان تشخیص خواهد داد که آیا حمایت زمینی در عراق لازم است یا خیر. رهبران آمریکا مبارزه در یک جنگ زمینی در عراق را رد کرده‌اند اما آن‌ها راه را برای استقرار نیروهای ویژه و مشاوره یگان‌های عراقی باز گذاشته‌اند.

وی ادامه داد: مقام‌های آمریکا در طول زمان ارزیابی‌های منظمی را انجام می‌دهند تا ببینند که آیا اضافه شدن نیروهای بیشتر لازم است یا خیر. حتی 1600 نیروی کنونی نیز تعداد بسیار خوبی برای شروع است. فکر نمی‌کنم که در حال حاضر لزومی برای افزایش تعداد نیروها وجود داشته باشد.

جاش ارنست، سخنگوی کاخ سفید نیز گفت: احتیاط‌های لازم برای جلوگیری از تلفات غیرنظامیان اتخاذ شده است. اقداماتی وجود دارد که برای کاهش خسارات یا جراحت‌ها به غیرنظامیان بی‌گناه در عراق و سوریه انجام شده است. برای ما این یک اولویت محسوب می‌شود.

انتهای پیام

کد N509417

وبگردی