آفتاب
رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور:

بسیج حافظ شعائر و دکترین انقلاب اسلامی است

بسیج حافظ شعائر و دکترین انقلاب اسلامی است

معاون قوه قضائیه و رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: انقلاب اسلامی در بخش‌های متعدد با دکترین و شعارهای نو و جدید وارد عرصه شد و هدف بسیج حفظ این شعائر است.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، احمد تویسرکانی طی سخنانی در نشست فرماندهان حوزه‌های مقاومت بسیج و اعضای شورای فرماندهی مرکز بسیج قوه قضائیه و وزارت دادگستری که در آستانه هفته دفاع مقدس در سازمان ثبت اسناد برگزار شد، ضمن بیان این مطلب گفت: انقلاب اسلامی پدیده نو و مهمی بود که در دورانی که بلوک شرق و غرب مردم را با شعارهای دموکراسی و آزادی‌های فردی و دیدگاه‌های اشتراکی مکاتب مادی سرگرم کرده بودند با دکترین انقلاب اسلامی و عدالت خواهی توجه مردم را به خود جلب کرد.

وی با اشاره به تعبیر حضرت امام خمینی (ره) که انقلاب اسلامی را انقلاب ارزش‌ها نامیده‌اند، افزود: رمز پیروزی و سربلندی این کشور پیروی و تداوم شعارهای انقلاب است و بروز مشکلات زمانی است که از این ارزش‌ها فاصله گرفته شود.

معاون رئیس قوه قضائیه بیان کرد: بسیجیان امروز مسئولیت سنگین‌تری در پاسداری از ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب دارند و قطعا در سالی که از سوی مقام معظم رهبری به عنوان سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی نامگذاری شده مسئولیت آنها در عرصه‌های مختلف اجتماعی و فرهنگی دو چندان خواهد بود.

وی با اشاره به این‌که «بسیج در دستگاه قضا حضوری فعال و تاثیرگذار دارد» اظهار کرد: طبیعتا ما به عنوان بسیجی در درجه اول باید بدرستی انقلاب را شناخته و در عرصه‌های مختلف حضور جدی و مداوم داشته باشیم.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با اشاره به متن حکم رهبر معظم انقلاب در انتصاب مجدد آیت‌الله آملی لاریجانی به ریاست قوه قضائیه که در آن به بهره مندی از زیر ساخت‌های فراهم شده در دهه‌های گذشته، استفاده از تجارب دوره نخست مسئولیت، تعامل و همکاری قوای سه گانه، اهتمام به تحقق سیاست‌های کلی و رویکردهای اعلام شده نظام در امور قضائی بویژه در ایجاد ساز و کار مناسب برای دسترسی آسان همگان به عدالت، کوتاه کردن مسیر دادرسی، اصلاح قوانین و تهیه لوایح مورد نیاز قوه، تأمین سلامت ارکان قوه با اعمال نظارت مناسب، مبارزه اساسی با فساد، و از همه مهمتر ایجاد امنیت اجتماعی اشاره شده است، بیان کرد: هر یک از این محورها یک عرصه مهم و میدان مبارزه است و تحقق این فرامین نیازمند حرکت و فعالیت بسیجی و جهادگونه می‌باشد و تبیین فرامین و رهنمودهای مقام معظم رهبری از وظایف اصلی بسیج است.

وی در بخش دیگر سخنان خود به فعالیت‌ها و تحولات فرایندهای ثبتی اشاره کرد و افزود: سازمان ثبت به عنوان بخشی از دستگاه قضا ارتباط گسترده‌ای با مردم دارد و ما به عنوان یک خدمت‌گزار، ماموریت و وظیفه داریم بهترین خدمت رسانی را به مردم داشته باشیم.

وی افزود: در سال‌های اخیر اقدامات خوبی در جهت کاهش هزینه‌ها، افزایش بهره وری و ارتقاء سلامت اداری برداشته شده است و باید توجه داشته باشیم که غلبه بر مشکلات بدون ایجاد انگیزه و قصد قربت پیش نخواهد رفت. امروز بسیاری از هزینه‌هایی که مردم بدلیل فرایندهای غلط و سنتی ثبتی متحمل می‌شدند کاهش یافته که این اقدام مصداق بارز باقیات صالحات است.

بر اساس این گزارش در ابتدای این مراسم سرهنگ عطارزاده فرمانده مرکز مقاومت بسیج قوه قضائیه با اشاره به هفته دفاع مقدس گفت: باید تلاش کرد تا فرهنگ و ارزش‌های دفاع مقدس زنده نگاه داشته شوند و به نسل‌های بعد منتقل شوند.

وی افزود: باید فرهنگ بسیجی را که همان فرهنگ بازدارندگی است در کشور جاری و ساری کنیم زیرا که این فرهنگ یک سرمایه مذهبی و ملی است و بازدارنده بسیاری از تحرکات دشمنان انقلاب بوده است.

در پایان این نشست ضمن مرور برنامه‌ها و تبیین وظایف حوزه‌های مقاومت بسیج قوه قضائیه در هفته دفاع مقدس، بر برگزاری هر چه باشکوه‌تر این برنامه‌ها تأکید شد.

انتهای پیام

کد N509336

وبگردی