آفتاب
دبیر ستاد عالی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد:

حب دنیا سرمنشاء تمام مشکلات و گرفتاری‌ها است

حب دنیا سرمنشاء تمام مشکلات و گرفتاری‌ها است

دبیر ستاد عالی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد گفت: برای پیشرفت کشور همه ما باید در تمام زمینه‌ها پیشرفت کنیم.

دبیر ستاد عالی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد گفت: برای پیشرفت کشور همه ما باید در تمام زمینه‌ها پیشرفت کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه خراسان، حجت‌الاسلام و المسلمین حمیدرضا سلیمانی در آئین اختتامیه سومین کنگره ملی برگزیدگان و نخبگان فرهنگی روستاها و عشایر اظهار کرد: نقطه وحدت و همدلی همه ما مسجد است و برای استمرار این پیوند همه باید ارتباطمان با خانه خدا را حفظ کنیم.

وی افزود: در روایتی از پیامبر(ص) آمده است که انسان با آن چیزی محشور می‌شود که در دنیا به آن عشق می‌ورزیده است و به همین جهت همه ما باید تلاش کنیم تا محبوب واقعی را بشناسیم و در مسیر او حرکت کنیم.

سلیمانی خاطرنشان کرد: برخی دنیا را محبوب خود قرار می‌دهند و نمی‌دانند که حب دنیا سرمنشاء تمام مشکلات و گرفتاری‌ها است و برای آنکه گرفتار این مشکلات و سردرگمی‌ها نشویم پیامبر گرامی اسلام(ص) راهی را در برابر ما قرار داده‌اند.

دبیر ستاد عالی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد تصریح کرد: پیامبر اکرم(ص) در حدیثی می‌فرمایند«هر کس خدا را دوست داشته باشد باید من را دوست داشته باشد و هرکس من را دوست دارد باید اهل بیت(ع) را دوست داشته باشد و هر که اهل بیت(ع) را دوست دارد بایستی با قرآن مانوس باشد و هر کس که با قرآن مانوس باشد باید با مساجد در ارتباط باشد».

وی اضافه کرد: بر این اساس پیامبر گرامی اسلام(ص) مسیر دقیق تعالی و سعادت را در برابر ما قرار داده‌اند و امروز نیز می‌بینیم که کشورهایی که گرفتار مکائد غرب هستند به این مشکلات گرفتار شدند و بنابراین همه ما باید تلاش کنیم تا محبوب واقعی را بشناسیم.

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطر نشان کرد: باید فضای روستاها را فضایی معطر و پاک نگه داریم و در این مسیر از هیچ کوششی دریغ نکنیم.

سلیمانی گفت: اگر در گذشته ما در جبهه‌ها می‌جنگیدیم امروز دشمن وارد خانه ما شده است و 22 میلیون روستایی و 1.5 میلیون عشایر ایران نیز هدف دشمن قرار دارند بنابراین اگر روستاهای ما روستاهایی پاک و معطر باشند ما در این نبرد دست پیش را خواهیم داشت.

دبیر ستاد عالی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد اظهار کرد: همه ما باید به رهنمودهای امام و رهبری توجه ویژه داشته باشیم و عمل به این تاکیدات مسلما بدون عزم ملی و مدیریت جهادی امکان‌پذیر نیست.

وی تاکید کرد: همه ما نیز به دو مساله بیش از پیش نیاز داریم، نخست آنکه باید روز به روز به دین و ایمانمان بیفزائیم و دوم آنکه روز به روز به علم و معلومات خود اضافه کنیم تا ان‌شاءالله شاهد رشد روزافزون نظام اسلامی باشیم.

انتهای پیام

کد N509120

وبگردی