آفتاب
تابش:

داعش محصول تحجر و تندروی و کمک‌های برخی دولت‌های خاورمیانه و غربی است

داعش محصول تحجر و تندروی و کمک‌های برخی دولت‌های خاورمیانه و غربی است

نگاه با عینک خوش‎‎بینی و بدبینی مطلق به وقایع دیپلماتیک از جمله مذاکرات هسته‎‎ای مطرود است.

نماینده مردم اردکان با بیان این که دیپلماسی عرصه تدبیر، امیدواری و تلاش است، گفت: نگاه با عینک خوش‎‎بینی و بدبینی مطلق به وقایع دیپلماتیک از جمله مذاکرات هسته‎‎ای مطرود است.
به گزارش ایلنا، "محمدرضا تابش" در جمع مردم این شهرستان گفت: ملت شریف ایران با مشارکت گسترده در انتخابات سال گذشته به واضح‏‏ ترین شکل ممکن دیدگاه خود را بیان و انتخاب خود را انجام دادند و اکثریت آرای خود را به صندوقی ریخت که تعامل با دنیا و حل پرونده هسته‏‏‌ای را خواستار بود و اینک مذاکره‏‏ کنندگان ارشد کشورمان با علم به واقعیت‏‏‌های موجود جهان در عین پافشاری بر ارزش‎ها و آرمان‏‏‌هایی که برای آن انقلاب کردیم، جهت برداشتن تحریم‏‏‌ها که یکی از خواسته‏‏‌های اساسی رای‏‏ دهندگان به دکتر روحانی بود، گام برمی‌دارند.
وی درباره مذاکرات هسته‏‏ ای در نیویورک بر سر دستیابی به توافق جامع، گفت: این مذاکرات از آن جهت حائز اهمیت است که نهایتا می‏‏تواند مسیر رسیدن به توافق در پرونده هسته ای را هموار سازد و فرصتی برای ایران و آمریکا برای دستیابی به توافقی تلقی شود که 10 سال است مترصد آن هستند.
وی تصریح کرد: این فرصت طلایی باید بدون زیاده‎‎خواهی و فشار طرف‏‏‌های درگیر در موضوع هسته‎‎ای و با لحاظ کردن منافع ملی مذاکره‌کنندگان، به راه حلی منصفانه و عادلانه بیانجامد.
نماینده مردم اردکان همچنین در بخش دیگری از سخنانش اقتصاد را یکی از ملاک‏‏های سنجش قدرت هر کشور توصیف و اظهار کرد: یکی از ملاک‎‎های اصلی برای سنجش قدرت و صلابت هر کشوری، اقتصاد کارآمد، پویا و توانمند است که به مردم آن کشور عزت می‏‏بخشد و در دنیا برای آنها احترام می‌آورد.
وی در این رابطه به تفاوت بین کره جنوبی و کره شمالی اشاره کرد و آن را موید این امر دانست.
تابش ادامه داد: گروه‎‎های تندرو در داخل کشور که در یک وزن کشی انتخاباتی کمتر از 10 درصد رای جامعه را دارند، خود را برتر از اکثریت 50 درصدی می‎‎پندارند و به هر وسیله‏‏‌ای به این دولت و روند اجرای شعارها و برنامه‏‏‌هایش فشار می‎‎آورند و نمی‏‏‌خواهند دولت در عمل به اصلی‎‎ترین شعارش یعنی برداشتن تحریم‎‎ها و کم کردن فشار بر اقتصاد کشور و مردم توفیقی داشته باشد که بحمدالله با درایت دولت و حمایت‌های همه جانبه رهبری معظم انقلاب ناکام مانده‌اند.
نماینده اصلاح طلب مجلس نهم با بیان این که حضور در کنفرانس ائتلاف علیه داعش در پاریس بحثی حاشیه‎‎ای است که نباید سایه خود را بر مذاکرات در نیویورک بیندازد، گفت: داعش محصول تحجر و تندروی و کمک مالی و تسلیحاتی برخی دولت‌های خاورمیانه و غربی است و امروز که به هر دلیلی دست از حمایت از این گروه تروریستی برداشته‎‎اند، همان دولت‏‏ها برای مقابله با دست پرورده خود کنفرانس می‎‎گذارند.
تابش با تاکید بر این که ایران نقشی در پدیدآوردن این گروه نداشته، بنابراین لزومی ندارد در این مذاکرات حضور داشته باشد، اظهار کرد: امروز از سوی رهبر معظم انقلاب و دولت‎‎مردان یک صدا شنیده می‎‎شود که در هیچ عملیات نظامی و تسلیحاتی با غرب شرکت نخواهند کرد و ایران حتی حاضر به پذیرش گفت‌و‌گو در این مورد هم نیست.
وی همچنین با اشاره به این که از اوایل دهه 90 میلادی و با سقوط بلوک شرق، اندیشه جهان تک قطبی با محوریت آمریکا‎‎، ذهن سردمداران این کشور را به خود مشغول کرد و ایده خاورمیانه بزرگ عاملی برای دستیابی به این اندیشه بود، خاطرنشان کرد: یکی از این راهکارها، مهار ایران و ساختن بدلی برای اسلام انقلابی به اسم اسلام جهادی بود تا از بسط و گسترش و نفوذ تشیع انقلابی جلوگیری کند و مبارزات ضد استعماری را خنثی و آن طرف به وجهه رحمانی و جهان شمول اسلام ضربه وارد کند.
تابش درباره اجرایی کردن ایده خاورمیانه بزرگ ادامه داد: در فاز اول، تشکیل القاعده و طالبان در دستور کار قرار گرفت که در نهایت حضور نظامی آمریکا در منطقه و در دو کشور همسایه ایران، علاوه بر آنکه موجب مهار ایران نشد بلکه به عاملی برای بسط قدرت و نفوذ ایران در خاورمیانه انجامید.
وی افزود: در فاز دوم ایده شکل‏‏‌گیری داعش و تروریست‎‎های تکفیری را طراحی کردند که آن هم به چالشی بر علیه غرب و شکست سیاست‏‏های منطقه‏‏‌ای آنها تبدیل شد.
نماینده مردم اردکان، پیشروی ناگهانی داعش در عراق ظرف چند روز را با هدف تجزیه عراق و در راستای دستیابی به طرح ایده خاورمیانه بزرگ دانست و اضافه کرد: اما دستیابی داعش به منابع نفتی، سرازیر شدن پول‎‎های هنگفت به خزانه‏‏ اش، قساوت داعش در رفتار با شهروندان اعم از شیعه، سنی، کرد و ایزدی، رفتارهای خشن و غیرقابل باور با مردم و گردن زدن شهروندان آمریکایی، موج دوم مهاجرت تکفیری‎‎ها از سوریه و عراق به کشورهای متبوعشان در غرب، باعث شد تا آمریکا و دول غربی و حامیان منطقه‎‎ای داعش به فکر پایان دادن به حمایت از این گروه و مبارزه با آن بیافتند.
نماینده مردم اردکان صحبت‏‏‌های اوباما مبنی بر این که "برای منطقه و خاورمیانه، ایران شیعی خطر نیست بلکه افراطی‏‏های سنی خطر هستند" را در واقع اعتراف به تکیه بر اسلام افراطی جهت مقابله با ایران برشمرد و گفت: غرب نمی‏‏خواهد مبارزه با داعش همانند جنگ با عراق و افغانستان موجب قدرت‌گیری ایران شود، بنابراین آمریکا و شرکایش مایل به دعوت از ایران برای کنفرانس مقابله با داعش نیستند و ایران هم قاطعانه اعلام کرده است در این کنفرانس شرکت نخواهد کرد.
وی از تدابیر خردمندانه رهبر معظم انقلاب اسلامی که ایران را با صلابت از این تنگناها عبور داده و به قدرتی منطقه‌ای تبدیل کرده تشکر و ابراز کرد: دنیا چه بخواهد بپذیرد و یا اینکه خود را به تغافل بزند، نقش تعیین‌کننده ایران در معادلات منطقه‌ای و جهانی بر هیچکس پوشیده نیست و این قدرت مرهون نفس قدسی حضرت امام(ره)، تدابیر راهگشای رهبری معظم انقلاب اسلامی و تلاش دولتمردان و ایثارگران و از خود گذشتگی ملتی است که برای اعتلای انقلاب اسلامی و تحقق آرمان‌های آن از بذل جان و مال خویش فرو گذار نکردند و در مقابل تحریم‌ها و مشکلات تسلیم نشدند.
تابش ادامه داد: بنابراین همه مسئولان وظیفه دارند تا به حکم قدرشناسی، برای رفع دغدغه‌ها و مشکلات آنها فروگذار نکنند و ایران اسلامی را متناسب با نشان تاریخی این مردم به قله‌های پیشرفت و سعادت و عزت رهنمون سازند.

 

کد N509096

وبگردی