آفتاب
سرانجام متروی پرند و فردوگاه امام

مترو و اتوبوس در انتظار حرکت طلایی دولت

مترو و اتوبوس در انتظار حرکت طلایی دولت

شهردار تهران در واکنش به عدم تخصیص بودجه و اعتبارات لازم به مترو و اتوبوس گفت: منتظر حرکت طلایی دولت هستیم.

به گزارش خبرنگار «شهری» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، محمدباقر قالیباف صبح امروز در حاشیه مراسم ورود 88 واگن جدید مترو به چرخه حمل و نقل و همچنین رونمایی از اتوبوس‌های ویژه معلولان در مورد سرانجام واگذاری اعتبارات از سوی دولت به شهرداری تهران، گفت: تاکنون اتفاق خاصی رخ نداده است اما قول داده‌اند که در آینده شاهد اتفاقات خوبی باشیم.

وی با اشاره به جلسه سومش با وزیر نفت، گفت: در بودجه 93 پیش بینی شده است که اعتبارات حاصل از صرفه جویی و کاهش مصرف سوخت در شهرها به خصوص تهران برای توسعه حمل و نقل عمومی صرف شود که این توافق انجام شده است.

وی با بیان اینکه دو روز قبل جلسه‌ای با وزیر نفت برگزار شد، گفت: توافقات نهایی صورت گرفته است که با اولویت خرید واگن، ال‌سی مورد نظر باز شود.

وی با بیان اینکه اگر این توافق صورت گیرد، مردم تهران امید داشته باشند که آغاز ساخت 30 کیلومتر از خطوط مترو با جدیت انجام خواهد گرفت، گفت: با ظرفیت کنونی مترو و تنها با تزریق واگن‌های جدید می‌توانیم هفت میلیون مسافر در روز جابجا کنیم.

قالیباف با اشاره به هماهنگی‌های انجام شده با طرف چینی برای ساخت و تجهیز واگن‌ها گفت: منتظر حرکت طلایی دولت هستیم.

وی با بیان اینکه در حال حاضر واگن‌های مترو تهران با سهم 49-51 توسط شرکت چینی و ایران انجام می‌گیرد گفت: در حال حاضر بدنه واگن‌ها در داخل ایران ساخته می‌شود و تنها قطعاتی وارد می‌شود که سعی داریم به سمت ساخت صد در صدی پیش برویم.

سرانجام متروی پرند و فردوگاه امام

وی همچنین در مورد ساخت متروی شهرهای اقماری تهران گفت: در گذشته پوشش متروی شهرهای اقماری بر عهده شهرداری بود که پس از مدتی تصمیماتی مبنی بر اینکه شهرداری نمی‌تواند شهرهای اقماری را پوشش دهد اتخاذ شد، اما نکته مهم این است که دولت باید اعتبارات خاصی در این حوزه اتخاذ کند و اگر اعتبار مترو پرند و فرودگاه امام را بدهند و واگن‌های مخصوص را خودشان تامین کنند ظرف پنج ماه متروی پرند و فرودگاه امام عملیاتی می‌شود.

به گفته قالیباف برای این مهم 100 میلیارد تومان اعتبار لازم است.

پیگیری حادثه قطع 150 درخت

قالیباف همچنین در مورد قطع 150 درخت گفت: مجری این عملیات با حکم قضایی این کار را انجام داده است عجولانه و شبانه نسبت به قطع درختان اقدام کرده است که قطعا در شورای شهر و شهرداری به صورت حساس این مسئله پیگیری می‌شود.

وی با بیان اینکه این درختان از نوع برگ سوزنی بوده‌اند و شهرداری آنها را کاشته بود، گفت: این موضوع پیگیری می‌شود.

انتهای پیام

کد N509009

وبگردی