آفتاب
حیدر العبادی:

تروریستها و حامیان آنها بدنبال ایجاد جنگ طایفه ای درعراق هستند

تروریستها و حامیان آنها بدنبال ایجاد جنگ طایفه ای درعراق هستند

نخست وزیر عراق در دیدار با مجروحان حوادث تروریستی دو روز اخیر در کاظمین اعلام کرد که هدف تروریسم در عراق ایجاد جنگهای طایفه ای است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سومریه نیوز، "حیدر العبادی" نخست وزیر جدید عراق، به دیدار مجروحان انفجارهای پنج شنبه شب کاظمین رفت و در این دیدار اظهار داشت: گروههای تروریستی و حامیان آنها در تلاشند تا عراق را به یک جنگ طایفه ای مبتلا سازند.

وی تاکید کرد که آگاهی و هوشیاری شهروندان عراقی درخصوص اقدامات تروریستی و توطئه هایی که در پس این اقدامات نهفته تلاش تروریستها را برای برانگیختن آتش جنگ طایفه ای خنثی می کند.

شایان ذکر است، وقوع حملات متعدد تروریستی و بحران امنیتی یکی از اصلی ترین چالشهایی است که العبادی در دولت جدید با آن مواجه است. از سوی دیگر منابع عراقی از برگزاری تظاهرات مسالمت آمیز شهروندان عراقی در شهر اعظمیه در بغداد با هدف محکوم کردن انفجارهای تروریستی روز پنج شنبه در کاظمین خبر دادند. شرکت کنندگان در این تظاهرات پلاکاردهایی را در دست داشتند که بر روی آنها شعارهایی در محکومیت انفجارهای تروریستی روز پنج شنبه نوشته بود.

پنج شنبه شب علاوه بر حملات خمپاره ای، انفجارهای متعددی در کاظمین بغداد رخ داد که در جریان این انفجارها 24 نفر کشته شده و دستکم 90 نفر دیگر زخمی شدند. همچنین فرماندهی عملیات بغداد، از خنثی کردن تلاش عده ای تروریست برای حمله به زندان العداله در شمال کاظمین همزمان با وقوع این وقوع انفجارها خبر داد.

کد N508884

وبگردی