آفتاب
با حضور در محل اقامت وزیر امور خارجه کشورمان؛

وزیر امور خارجه اسپانیا با ظریف ملاقات کرد

وزیر امور خارجه اسپانیا با ظریف ملاقات کرد

در این دیدار طرفین در خصوص روند مذاكرات هسته ای، تحولات منطقه ای، ضرورت جدیت در مبارزه با تروریزم و روابط دو جانبه تبادل نظر نمودند.

خوزه مانوئل گارسیا مارگالو وزیر امور خارجه اسپانیا بعد ازظهر روز جمعه با حضور در محل اقامت محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه كشورمان با ایشان دیدار و گفتگو كرد.

به گزارش ایلنا،‌در این دیدار طرفین در خصوص روند مذاكرات هسته ای، تحولات منطقه ای، ضرورت جدیت در مبارزه با تروریزم و روابط دو جانبه تبادل نظر نمودند.

در این ملاقات ظریف ضمن تبیین آخرین تحولات منطقه ای و با انتقاد ازسیاست دوگانه امریكا در برخورد با مقوله تروریزم و گروه‌هاى تروریستی فعال در سوریه و عراق اظهار داشت: امریكا و غرب با ادامه سیاست‌هاى گذشته خود قادر به حل مسئله تروریزم نخواهند بود.

وزیر خارجه كشورمان همچنین افزود: نمى توان با تروریست‌ها درسوریه مبارزه كرد و بطور همزمان درجهت تضعیف دولت مركزى آن كشور اقدام نمود.

وى اظهار داشت: امریكایی‌ها در طى چهار ماه فعالیت‌هاى وحشیانه داعش در عراق هیچ‌گونه اقدام موثرى درجهت مقابله مؤثر با آنان از جمله قطع كمك‌هاى مستقیم و غیر مستقیم به آنها، ننمودند.

وزیر خارجه اسپانیا نیز در این دیدار با اشاره به نگرانی‌هاى مشترك منطقه اى اظهار داشت: مادرید نیز آمادگى دارد تا از ظرفیت خود و با استفاده از رایزنی‌هاى سیاسى با كشورهاى منطقه و ایران به یافتن راه حل مناسبى جهت حل و فصل مشكلات جارى بویژه در سوریه و عراق كمك نماید.

مارگالو با تاكید بر دعوت خود از وزیر خارجه كشورمان براى انجام سفر به اسپانیا، این سفر را گام مهمى در توسعه روابط دوجانبه در ابعاد مختلف دانست.

کد N508624

وبگردی