آفتاب
والیبال مردان‌جهان- لهستان؛

ایران – روسیه در جنگ‌جهانی پنجم / شاگردا‌ن‌ کواچ در اندیشه طلسم‌شکنی

ایران – روسیه در جنگ‌جهانی پنجم / شاگردا‌ن‌ کواچ در اندیشه طلسم‌شکنی

روسیه، تنها تیمی از جمع بزرگان والیبال جهان است که ایران هنوز موفق به شکستش نشده، اما آیا در دیدار امروز طلسم را خواهد شکست؟

تیم ملی والیبال مردان ایران در آخرین دیدار خود از سری رقابت‌های قهرمانی جهان؛ عصر امروز از ساعت 16.10 در شهر غوچ لهستان برای تعیین مقام‌های پنجم و ششم جهان به مصاف روسیه؛ پرافتخارترین تیم این مسابقات(6 طلا، 3 نقره و 3 برنز) می‌رود.

به گزارش ایلنا، روسیه که قهرمانی جام‌جهانی 2011، المپیک 2012 و لیگ جهانی 2013 را یدک می‌کشد در دوره گذشته پیکارهای قهرمانی‌جهان نیز به عنوان پنجم دست‌یافته و امسال اگرچه بازی‌هایش را پرقدرت آغاز کرد، ولی آسیب‌دیدگی چند بازیکن کلیدی‌اش مانع شد تا به جمع 4 تیم برتر راه یابد.این تیم حالا با بهبود یافتن مصدومانش می‌آید تا لااقل عنوان دوره گذشته خود را تکرار کند.

تیم ملی ایران نیز که رقابت‌های جهانی امسال را با صعود از گروه مرگ، تحسین‌برانگیز آغاز کرد و با ارائه بازی‌های بی‌نظیر شگفتی همگان را برانگیخت، حالا در حالی برای کسب مقام پنجم جهان به میدان می‌رود که بازیکنانش از مصدومیت‌های نو و کهنه رنج می‌برند، به حدی که ایران سعید معروف؛ پاسور برگزیدۀ لیگ‌جهانی امسال را در برابر روسیه در اختیار نخواهد داشت. همچنان که 6 ماه فشار و فرسایش جسمی – روحی اردوها، تمرینات، 2 ماه لیگ‌جهانی و سپس این رقابت‌های 21 روز قهرمانی‌جهان از طراوت و شادابی همیشگی اردوی تیم ملی کاسته، تازه اینکه رقابت همچنان باقی است و تیم ملی باید از لهستان به کره اعزام شود برای حضور در بازی‌های آسیایی.

ایران با تمام این شرایط طاقت‌فرسا خود را برای رویارویی با روسیه آماده می‌کند، تیمی که هنوز موفق نشده در بازی‌های رسمی بر آن غلبه کند. یک بار در جام‌جهانی 2011، 2 بار در لیگ‌جهانی 2013، یک بار در جام قهرمانان قاره‌ها 2013، یک بار در مرحله نهایی لیگ‌جهانی 2014 همه شکست‌های این سال‌های ایران در برابر روسیه است. تنها تیمی از جمع بزرگان والیبال جهان که ایران هنوز موفق به شکستش نشده، اما آیا دیدار شنبه طلسم را خواهد شکست؟

کد N508573

وبگردی