آفتاب

سخنان مهم عراقچی در نشست شورای امنیت

سخنان مهم عراقچی در نشست شورای امنیت

عباس عراقچی معاون وزیر امور خارجه کشورمان در نشست شورای امنیت سازمان ملل بر ضرورت تدوین راهبرد فراگیر برای مقابله با گروه تروریستی داعش تاکید کرد .

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، سید عباس عراقچی در سخنان خود در شورای امنیت که به منظور بررسی تحولات عراق برگزار شده بود گفت هر طرحی برای مقابله با خطرات تروریست ها باید در داخل منطقه طراحی شود و  استفاده از اقدام نظامی علیه سازمان های تروریستی باید همسو با قوانین بین الملل و منشور سازمان ملل باشد.

عراقچی با اشاره به حضور تروریست ها در سوریه و لبنان گفت مقابله با داعش در لبنان و سوریه نیازمند همکاری با دولت ها در این کشورها است و  هر راهبرد نظامی به ویژه در سوریه که باعث تضعیف قدرت دولت مرکزی شود محکوم به شکست است.
معاون وزیر امور خارجه در سخنان خود در شورای امنیت تصریح کرد جمهوری اسلامی ایران تنها کشور در منطقه است که اراده خود را برای حمایت از دولت عراق برای مقابله با داعش اعلام کرده است و به این کشور برای نجات بغداد، اربیل و آمرلی کمک کرد و تهران آماده است به کمک های خود از دولت عراق ادامه دهد و به دیگر کشورهای منطقه که با تهدیدات داعش روبرو هستند کمک کند.
در پایان نشست شورای امنیت ،  اعضای شورا  با تصویب بیانیه ای از موضع دولت عراق در مقابله با گروه های تکفیری حمایت کردند.

وزیر امور خارجه آمریکا هم در نشست شورای امنیت سازمان ملل گفت از همه کشورها از جمله ایران می خواهیم که به ایفای نقش در مقابله با داعش بپردازند.‬

کد N508278

وبگردی