آفتاب

تاکید وزرای امور خارجه اسپانیا و ایران بر جدیت در مبارزه با تروریسم

تاکید وزرای امور خارجه اسپانیا و ایران بر جدیت در مبارزه با تروریسم

خوزه مانوئل گارسیا مارگالو وزیر امور خارجه اسپانیا بعد ازظهر روز جمعه با حضور در محل اقامت وزیر امور خارجه کشورمان با وی دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) در این دیدار طرفین درباره روند مذاکرات هسته‌ای، تحولات منطقه‌ای، ضرورت جدیت در مبارزه با تروریزم و روابط دو جانبه تبادل نظر کردند.

در این ملاقات محمدجواد ظریف ضمن تبیین آخرین تحولات منطقه‌ای و با انتقاد ازسیاست دوگانه امریکا در برخورد با مقوله تروریزم و گروه‌های تروریستی فعال در سوریه و عراق اظهار کرد: امریکا وغرب با ادامه سیاست‌های گذشته خود قادر به حل مسئله تروریزم نخواهند بود.

وزیر خارجه کشورمان همچنین افزود : نمی‌توان با تروریست‌ها درسوریه مبارزه و بطور همزمان درجهت تضعیف دولت مرکزی آن کشور اقدام کرد.

وی اظهار کرد: امریکایی‌ها در طی چهار ماه فعالیت‌های وحشیانه داعش در عراق هیچگونه اقدام موثری درجهت مقابله مؤثر با آنان از جمله قطع کمک‌های مستقیم و غیرمستقیم به آن‌ها، ننمودند.

وزیر خارجه اسپانیا نیز در این دیدار با اشاره به نگرانی‌های مشترک منطقه ای اظهار کرد: مادرید نیز آمادگی دارد تا از ظرفیت خود و با استفاده از رایزنی‌های سیاسی با کشورهای منطقه و ایران به یافتن راه حل مناسبی جهت حل و فصل مشکلات جاری بویژه در سوریه و عراق کمک نماید.

مارگالو با تاکید بر دعوت خود از وزیر خارجه کشورمان برای انجام سفر به اسپانیا ، این سفر را گام مهمی در توسعه روابط دوجانبه در ابعاد مختلف دانست.

انتهای پیام

کد N508240

وبگردی