آفتاب

درخشان: با بازیکنان کم کار صحبت کردم /خیلی ها منتظر بودند تیم من مساوی کند

درخشان: با بازیکنان کم کار صحبت کردم /خیلی ها منتظر بودند تیم من مساوی کند

حمید درخشان سرمربی جدید پرسپولیس با پیروزی مقابل راه آهن کمی از زیر بار فشار انتقادات خارج شد.

کاوه علی اسماعیلی: او حالا می گوید برای رسیدن به شرایط مطلوب پرسپولیس باید از هواداران زمان بیشتری بگیرد. 

*بازی با راه آهن را بردید. احساس تان در مورد این پیروزی چیست؟
خدا را شکر، خیلی ها منتظر مساوی تیم من بودند ولی در وهله اول باید خدا را بابت این لطفی که داشت، شکر کنم. باید بگویم تیم من شروع بسیار خوبی داشت. بچه ها این باور را پیدا کردند که باید پرسپولیسی بازی کنند.
*پرسپولیسی بازی کردن از نظر شما چه معنایی می دهد؟
یعنی همان نیم ساعت اول سر حریفان را ببرند. البته این مساله یک شرایطی دارد و یک مدل از آمادگی را می طلبد که برگردیم به پرسپولیس دهه 60 و 70. فعلا نمی توانیم تغییرات فنی گسترده ای انجام دهیم و به آرامی باید حرکت کنیم. می دانید که برای توجیه کردن مسائل فنی، نیازمند زمان هستیم. ما باید مخرب های فنی را از ذهن بازیکنان بیرون کنیم و بعد بتوانیم تاکتیک های مان را به آنها تزریق کنیم.
*بازیکنان از لحاظ بدنی چطور هستند؟
باید بازیکنان را برای بازی 120 دقیقه ای آماده کنیم تا بتوانند 90 دقیقه عالی و تهاجمی بازی کنند.
*به نظر می رسد بار از دوش برخی بازیکنان برداشته اید. سیستم بازی تان چطور بود؟
بله سعی کردیم دست بازیکنان را باز بگذاریم تا از فوتبال بازی کردن لذت ببرند. در نیمه اول هم به خواسته های مان رسیدیم و 2 گل زدیم. 2 بازیکن به نام های محمد نوری و مهدی طارمی را در فضای بیشتری قرار دادم تا بتوانند با خیال راحت تری به فوتبال شان فکر کنند. دیدید نوری در تمام مناطق زمین حضور داشت و عالی کار کرد. حتی گل هم زد تا بهترین نمرات فنی را بگیرد. طارمی نیز جدا از بازیسازی در آن نقطه، جنگ های اول در پرسینگ یک سوم حریف را شروع می کرد. این برای من فوق العاده است. آزادی عمل دادن به بازیکنان جواب داد. البته چند بازیکن هم محدود بودند به خصوص در خط دفاع.
*راه آهن را چطور دیدید؟
تیم خوبی داشتند. آنها نیمه دوم خیلی خوب کار کردند و در دقایقی از بازی، ما را نگران کردند که نکند بازی با نتیجه تساوی تمام شود اما دست حمید استیلی در خط دفاع تیمش بسته است. ما این موضوع را می دانستیم و از همان ناحیه به حریف ضربه وارد کردیم. با این حال مطمئنم حمید با راه آهن به لیگ و بازی ها برمی گردد و جایگاه خوبی را پیدا می کند.
*نظرتان در مورد هواداران چیست؟
در وهله اول این برد را باید به هواداران تقدیم کنم. آنها رفتار استثنایی داشتند و فقط تیم را تشویق کردند. فکر می کنم وقت آن رسیده تا ورزشگاه آزادی را پر از تماشاگر ببینیم و از این نظر نیز برگردیم به دهه 60 و 70. یک زمانی وقتی پرسپولیس به میدان می رفت، جای سوزن انداختن هم نبود. آن زمان فقط پرسپولیس اهمیت داشت، هر بازیکن یا مربی هم می آمد، مورد حمایت قرار می گرفت ولی حالا همه چیز نسبت به قبل تغییر پیدا کرده است. در واقع می گویم بیایند پرسپولیس را کمک کنند چون من شخصا هیچ انتظاری ندارم.
*ما چند سوال هم در مورد بازیکنان داریم. چرا علی فاطمی را این طور به زمین بردید و بعد از 15 دقیقه تعویضش کردید؟
علی بازیکن جوان و جویای نامی است. او فرصت زیادی نداشت تا خود را نشان دهد ولی متوجه شدم که در جو بازی قرار گرفته و نمی تواند خودش را نشان دهد. به همین علت او را بیرون کشیدم ولی باید مطمئن شود باز هم به میدان می رود به شرطی که از نظر روحی خودش را به حد مطلوبی برسد. در بازی با راه آهن هنگ کرد و چیزی که من می خواستم را از یاد برد.
*ماجرای سوشا مکانی و نیلسون چیست؟ یک بازی در میان به این دو گلر بازی می دهید؟
هر دو بازیکنان خوبی هستند. هر کدام بازی کنند، خیال من راحت است. آنها به لحاظ فنی شخصیت بالایی دارند و توانایی های شان هم مشخص است. این نقطه قوت ماست که دو گلر بسیار خوب داریم، آنها با هم رفیق هستند و برای من فرقی نمی کند کدام شان را به بازی بفرستم. ان شالله آماده ترین فرد را همیشه به زمین می فرستم.
*شایعه قهر نیلسون صحت داشت؟
اصلا چنین چیزی نیست. نیلسون یک بازیکن حرفه ایست. او پول خوبی گرفته و قرارداد حرفه ای امضا کرده است. بابت همین نباید نیمکت نشینی یا بازی کردن برایش فرقی داشته باشد. من نمی دانم چرا برخی می خواهند برای تیم مان حاشیه سازی کنند ولی اگر او قهر کرده بود، به خاطر هر گلی که پرسپولیس می زد، آن طور از روی نیمکت به هوا می پرید؟ آیا به این شکل خوشحالی می کرد؟ نباید با چنین ذهنیتی، پرسپولیس را آزار داد. من این شایعه را با قدرت تکذیب می کنم و امیدوارم از این دست شایعات دیگر تکرار نشود چون از این به بعد، با چنین مسائلی برخورد حقوقی خواهیم کرد.
*یک مصاحبه عجیبی هم انجام داده اید و گفتید علی دایی در قلب من است! آن هم دایی که در روز معارفه، به شدت از خجالت تان در آمد. چه شد که این طور از دایی حمایت کردید؟
در حقیقت من چنین حرفی نزدم. دوست عزیزی به من گفت دایی از بنده محبوب تر است، من هم گفتم چه ایرادی دارد، او از همه ما محبوب تر است اصلا از نظر من هم دایی محبوب است. حالا این دوست من، چنین تیتری زده است. به هر حال گذشت زمان، خیلی از مسائل را تغییر داده، یک زمانی من و سایر پرسپولیسی ها که سال ها در این تیم زحمت کشیدیم، بازیکن و مربی آن بودیم، محبوبیت داشتیم و حالا علی دایی محبوب است ولی باز هم تاکید می کنم گذشت زمان، همه چیز را تغییر خواهد داد در مثل همین زمانی که از حضور ما در پرسپولیس گذشت. مردم مدام بگویند دایی از من محبوب تر است، باشد، قبول! من که حرفی نزدم. تا به حال دیده اید که بگویم من از دایی محبوب تر هستم؟ ما هر چه باشیم، بزرگ تر از پرسپولیس که نیستیم. دایی کجا محبوب شده؟ در همین پرسپولیس، در همین فوتبال. البته این را هم بگویم برخی از دوستان جوان من، قطعا پرسپولیس دهه 60 و 70 را به یاد نمی آورند. آن زمان، محبوبیت پرسپولیسی ها طور دیگری بود. هر کس به پرسپولیس می آمد، محبوب و مشهور می شد اما حالا هر کس بیرون از این تیم هم باشد، محبوب است!
*بازی با استقلال خوزستان و سپاهان را چطور می بینید؟
بازی با استقلال که در خانه است و امیدهای زیادی برای پیروزی داریم چون هواداران پرسپولیس را روی سکوها خواهیم دید. بازی با سپاهان، سخت تر است. ما نیاز به کسب امتیاز از اصفهان داریم و ان شالله به موقع اش در مورد آن بازی صحبت خواهم کرد.
*حمید خان! برخی از هواداران و کارشناسان اعتقاد دارند تعدادی از بازیکنان تیم، به اندازه کافی تلاش نمی کنند. آنها مدام تکروی دارند یا توپ های شان را از دست می دهند در صورتی که تا قبل از ورود شما به تیم، این بازیکنان ستاره پرسپولیس بودند. چنین موضوعی را قبول دارید؟
من دوست نداشتم در این مورد صحبتی کنم اما چون شما سوال پرسیدید، مجبور به پاسخگویی هستم. بله! یکی، دو بازیکنم هستند که احساس می کنم به لحاظ روحی در موضع ضعف قرار گرفته اند و کارایی کمتری نسبت به گذشته دارند. من با این بازیکنان صحبت کرده ام، باز هم صحبت می کنم.
*فکر می کنید راهی برای ایجاد تغییر در ذهنیت چنین بازیکنانی که به یک مربی وابسته هستند و به تیم فکر نمی کنند، وجود دارد؟
بله. من به یکی از آنها گفتم به جای فکر کردن به گذشته، باید به پرسپولیس فکر کنید. باید بدانید نیمکت پرسپولیس، محل گذر است. این نیمکت به هیچ کس وفا نکرده و از علی پروین تا علی دایی، همگی یک روز آمدند و یک روز رفتند. آنها اگر به این روند ادامه دهند، به زودی از پرسپولیس رفتنی می شوند و دیگر هیچ کس یادی از این بازیکنان نمی کند چون نتوانستند دردی از پرسپولیس دوا کنند. بازیکن نباید تابع شرایط باشد. آنها با من و دایی که قرارداد نبسته اند، این بازیکنان، بازیکن باشگاه پرسپولیس هستند. من که امیدوارم چنین مشکلی هر روز در تیم ما کمرنگ تر شود و مطمئنم می توانم ذهنیت ها را تغییر بدهم. البته در این مورد، به کمک رسانه ها و هواداران هم نیاز جدی دارم. به هر حال بازیکنان جوان تیم من، احساسی هستند. ما باید بازیکنان را توجیه کنیم. بازیکنان پرسپولیس همیشه در قلب مردم جا داشته اند و از این به بعد هم همین طور خواهد بود.

252 41

 

کد N508207

وبگردی