آفتاب
به قانون نا نوشته فوتبال باختیم؛

قلعه نویی: فقط در گل‌زدن کمی ناکام بودیم/بی هوش نتیجه تیم خودم هستم، نه امید!

قلعه نویی: فقط در گل‌زدن کمی ناکام بودیم/بی هوش نتیجه تیم خودم هستم، نه امید!

متاسفانه با کمترین موقعیت، فولاد به ما گل زد و دیدید که فولاد حتی یک کرنر هم در این دیدار بدست نیاورد. ما به قانون نانوشته فوتبال باختیم.

سرمربی استقلال می گوید بدشانسی و کم دقتی بازیکنانش مانع از موفقیت تیمش برابر فولاد بوده و آب پوشان در این دیدار به قانون نا نوشته فوتبال باختند.

به گزارش ایلنا، امیر قلعه نویی در نشست خبری پس از شکست تیمش برابر فولاد گفت: به فولادی ها بابت این پیروزی تبریک می گویم. ما در این دیدار شروع خوبی داشتیم و می شد با 2 گل بازی را ببریم، اما بدشانس و بی دقت بودیم. متاسفانه با کمترین موقعیت، فولاد به ما گل زد و دیدید که فولاد حتی یک کرنر هم در این دیدار بدست نیاورد. ما به قانون نانوشته فوتبال باختیم و در صحنه ای کل گل خوردیم، قبل از آن فخرالدینی می توانست یک گل بزند اما شانس با ما یار نبود.

وی در پاسخ به این سوال که دلیل گل نزدن مهاجمان تیمش در این دیدار چه بود، بیان کرد: تیمی که ایجاد موقعیت می‌کند و برای حمله کردن تاکتیک دارد یعنی اینکه مشکلی در حمله ندارد. اگر نتوانستیم در یکی، دو بازی گذشته گلزنی کنیم دلایل مختلفی داشته است. درست است که در دو بازی گذشته گل نزدیم اما همین که بازیکنان ایجاد موقعیت کردند من را نگران نمی‌کند بلکه تیمی باید نگران باشد که نتواند موقعیت گلزنی داشته باشد. مسلما ضعف‌هایی در زمین داریم اما امروز نبود هافبک بازیساز روی کار ما بسیار تاثیر داشت.

سرمربی استقلال ادامه داد: امروز حیدری، بیک‌زاده و کرار را در اختیار نداشتیم و مگویان هم وقتی مصدوم شد از ما خواست تعویضش کنیم ولی هنگامی که نیمکت را نگاه کردم دیدم هیچ کسی نیست که به میدان بفرستم. در مجموع ما در دو بازی گذشته و مخصوصا بازی با فولاد نمایش خوبی ارائه دادیم و فقط در گل‌زدن کمی ناکام بودیم که سعی می‌کنیم با تمرین این مسئله برطرف کنیم. واقعا امروز کم‌کارترین بازیکن زمین محسن فروزان بود. باید در دیدارهای آینده از شانس‌های خود استفاده و نقاط ضعف را برطرف کنیم تا از بالای جدول فاصله نگیریم.

وی در پاسخ به سوالی درباره عملکرد برهانی بیان کرد: برهانی خوب دوید ولی از فرصت هایش به خوبی استفاده نکرد.

قلعه نویی در پاسخ به سوالی درباره میزان تاثیر غیبت بیگ زاده، کرار و حیدری در استقلال اظهار کرد: خودتان شاهد هستید سطح بدنی بازیکنانی که روز اول تمرین با ما بودند با آنهایی که نبودند چقدر تفاوت دارد. در شبکه خبر هم دیدم بکن‌باوئر از عملکرد بازیکنان بایرن‌مونیخ انتقاد می‌کرد و به نظر می‌رسد این مشکل در همه جای دنیا وجود دارد و تنها مخصوص استقلال نیست. شاید این بازیکنان از نظر بدنی مشکل دارند و یا از نظر انگیزشی دچار مسئله هستند. شاید آنها فکر می‌کردند بعد از جام جهانی تیم‌های اروپایی این نفرات را می‌خواهند اما همان دو بازیکن که در اروپا هم بودند، بازگشتند. به هر صورت آنها یا از نظر بدنی و یا از نظر انگیزشی افت کرده‌اند. من حتی در روزهایی که استقلال پیروز شد گفتم که تیم ما توازن ندارد و امیدوارم شرایط این نفرات به حالت طبیعی برگردد و جام جهانی را فراموش کنند.

او در پاسخ به این سوال که نظرش راجع به شوت های غیرمسئولانه تیموریان چیست، عنوان کرد: چنین چیزی نیست، آندو تا زمانی که شرایط خوبی داشت با تمام توان بازی کرد و بعد از اینکه افت کرد هم تعویضش کردیم. در یک بازی مانند بوریرام شوت او گل می‌شود و یک بازی مانند فولاد هم این اتفاق رخ نمی‌دهد. به نظرم این سوال فنی نبود.

سرمربی استقلال در پاسخ به سوالی درباره نتایج تیم امید تصریح کرد: من بیهوش نتیجه تیم خودم هستم. نتیجه‌ای که رقم خورد نتیجه خوبی نبود اما این شرایط فوتبال است. وینگادا مربی بزرگی است و به تیم امید ما کمک خواهد کرد. این اتفاقات در فوتبال روز دنیا می‌افتد و اسپانیا و ایتالیا هم در جام جهانی دچار آن شدند و اکنون برای تیم امید ما رخ داده است. این است که برخوردها فرق می‌کند. ببینید چه بلایی سر اکبر محمدی آوردیم در حالی که او می‌توانست یکی از مربیان خوب و آینده‌دار فوتبال کشورمان باشد. این نوع نگاه‌ها است که لطمه می‌زند.

وی در پایان افزود: وینگادا هم می‌بازد همانطور که مربیان بزرگ دنیا چون دل‌ بوسکه می‌بازند اما به آنها چیزی نمی‌گویند و در مقابل ببینید چه بر سر مربیانی چون محمدی می‌آورند. نتایج قطعا خوب نبوده است. خوردن 4 گل از ویتنام برای فوتبال ایران خوب نیست اما نباید حمله کنیم و انتقادها باید منصفانه و دور از خودپسندی باشد. نباید آن بلایی که سرِ مربی ایرانی آوردیم بر سر وینگادا بیاوریم. البته آنهایی که قلم و میکروفون شان مشخص است قطعا این کار را نخواهند کرد. اگر نقدی هم هست باید برای کمک به تیم امید باشد تا اگر اشکالاتی دارد برای آینده برطرف شود.

کد N508126

وبگردی