آفتاب

پرسشنامه‌های کاغذی در سرشماری کشاورزی حذف شد

پرسشنامه‌های کاغذی در سرشماری کشاورزی حذف شد

فرماندار بردسکن گفت: پرسش نامه‌های کاغذی در سرشماری کشاورزی حذف شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)- منطقه خراسان، محمداسماعیل یعقوب‌زاده در جمع آمارگیران طرح سرشماری عمومی کشاورزی شهرستان‌های بردسکن و خلیل‌آباد با اشاره به اهمیت سرشماری در حوزه‌های مختلف گفت: داشتن آمار و اطلاعات دقیق برای تصمیم گیری و تصمیم سازی هر جامعه‌ای نیاز است و این مهم می‌تواند شاه کلید حل مشکلات هر دستگاه و منطقه و کشوری باشد.

وی افزود: برای اولین بار در چهارمین دوره طرح سرشماری عمومی کشاورزی پرسش نامه‌های کاغذی حذف و تمامی اطلاعات بهره‌برداران از طریق تبلت ثبت می‌شود.

وی از ماموران سرشماری خواست در هنگام گرفتن آمار و اطلاعات از بهره‌برداران سعه صدر و با دقت نسبت به آن اقدام کنند.

فرماندار بردسکن با بیان این‌که بیش از 90 درصد جمعیت شهرستان بردسکن به نوعی در بخش کشاورزی فعالیت دارند، گفت: اقتصاد مردم منطقه برپایه کشاورزی است و در اجرای این طرح مسئولیت آمارگیران بسیار سخت و حساس است که می‌طلبد در شیوه آمارگیری و گرفتن اطلاعات به بهترین نحو ممکن عمل شود.

یعقوب‌زاده اظهار داشت: اگر اهمیت طرح سرشماری عمومی کشاورزی بیشتر نباشد کمتر از طرح سرشماری نفوس و مسکن نیست که می‌طلبد ماموران تمام توان خود را برای بدست آوردن آمار و اطلاعات دقیق از بهره برداران بکار ببندند.

هم‌چنین علی حاجی‌نژاد کارشناس فنی اجرایی چهارمین دوره طرح سرشماری عمومی کشاورزی شهرستان بردسکن گفت: دراجرای طرح سرشماری عمومی کشاورزی، آمارگیران در 9 آیتم شامل زراعت، باغداری، کرم ابریشم، پرورش زنبور عسل، دام سبک و سنگین و ماهی و گلخانه نسبت به ثبت آمار و اطلاعات بهره‌برداران اقدام خواهند کرد.

حاجی‌نژاد تعداد بهره‌برداران بخش کشاورزی شهرستان بردسکن را بیش از 14 هزار نفر اعلام کرد و گفت: این طرح از پنجم مهرماه به مدت 44 روز همزمان با سراسر استان خراسان رضوی در شهرستان بردسکن نیز اجرا می‌شود.

انتهای پیام

کد N508056

وبگردی