آفتاب

نگاه تشریفاتی به فعالیت‌ انجمن‌های اسلامی باید تغییر کند

نگاه تشریفاتی به فعالیت‌ انجمن‌های اسلامی باید تغییر کند

رئیس اتحادیه انجمن اسلامی دانش آموزان تویسرکان گفت: نگاه تشریفاتی و حاشیه‌ای به فعالیت‌های این انجمن باید از سوی مسئولان تغییر کند.

عبدالله الوندی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه همدان، افزود: در حال حاضر بسیاری از مسئولان به فعالیت‌های انجمن اسلامی دانش‌آموزان و اثربخشی آنها یک نگاه تشریفاتی دارند، در حالی که بر اساس ساز و کارهای قانونی و فرهنگی این انجمن از نقش بسیار مهمی در مقوله فرهنگ سازی در میان دانش‌آموزان برخوردار است.

وی اضافه کرد: نگاه غیرواقع‌بینانه به فعالیت‌ها و کارکرد انجمن اسلامی دانش‌آموزان موجب می‌شود تا ضمن نبود ضمانت اجرایی لازم برای تحقق برنامه‌های فرهنگی، دستگاه‌های اجرایی مرتبط نیز همکاری با این انجمن را یک امر اختیاری و غیرضروری بدانند.

الوندی کشف نخبگان دانش آموزی، زبده یابی و زبده پروری برای پرورش مدیران توانمند مدیریتی و اجرایی در آینده کشور را مهم‌ترین هدف اتحادیه انجمن اسلامی دانش آموزان عنوان کرد و ادامه داد: مقام معظم رهبری از این نهاد به عنوان غریق نجات در مسائل فرهنگی دانش آموزان و جوانان یاد کردند.

وی اظهار کرد: اکنون اتحادیه انجمن اسلامی دانش آموزان مقوله آسیب شناسی فرهنگی و اجتماعی و ظهور پدیده‌هایی مانند اعتیاد، ابهامات جنسی، افت تحصیلی ناشی از طلاق، استفاده نابهنگام و نادرست از ابزار اطلاعاتی و الکترونیکی و بروز عرفان‌های نوظهور و عقاید انحرافی را در میان جامعه دانش آموزی دنبال می‌کند.

الوندی اضافه کرد: در این میان گسترش حضور کارشناسان دینی، فرهنگی و اجتماعی و توسعه آموزش مهارت‌های زندگی در ابعاد مختلف و برقراری رابطه عمیق عاطفی با دانش آموزان از اثرگذاری ویژه‌ای در مقوله فرهنگ سازی و ترویج سبک زندگی اسلامی در میان جامعه دانش‌آموزی برخوردار است.

وی متذکر شد: اتحادیه انجمن اسلامی دانش‌آموزان تویسرکان اکنون با مشکلاتی نظیر فرسودگی فزاینده ساختمان، نبود تجهیزات مطلوب رایانه‌ای و الکترونیکی، کمبود اعتبارات مالی و ریزش نیروهای انسانی فعال به دلیل نبود انگیزه کافی روبه روست.

انتهای پیام

کد N508055

وبگردی