آفتاب

توسعه مدارس روستامرکز، راهکار حذف بازماندن از تحصیل

توسعه مدارس روستامرکز، راهکار حذف بازماندن از تحصیل

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان فارس گفت: هم‌اینک 100 مدرسه شبانه‌روزی در نقاط مختلف استان فارس فعالیت می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه فارس، ناصر قجری در سومین گردهمایی دو روزه سرپرستان مدارس شبانه‌روزی فارس، با اشاره به کمبود مدارس شبانه‌روزی متوسطه در این استان، گفت: متاسفانه چند سالی است بدلیل برخی مشکلات چراغ‌های مدارس شبانه روزی در فارس کم سو شده است.

این مقام مسئول یادآور شد: از آنجایی که یکی از سیاست‌های کلان آموزش و پرورش ایجاد چتر پوششی و حمایتی برای دانش آموزان بازمانده از تحصیل است، اما چند سالی است این موضوع کمرنگ شده است.

وی گفت: خوشبختانه قرار است از سوی مسئولین مربوطه و با حمایت خیرین بتوانیم علاوه بر سوق دادن دانش آموزان بازمانده از تحصیل به سمت تحصیل، تعداد مدارس شبانه روزی فارس را نیز افزایش دهیم.

قجری خاطرنشان کرد: با شناسایی 2500 دانش آموز بازمانده از تحصیل در مقاطع متوسطه دوره دوم، تلاش‌مان بر این است این تعداد را کاهش دهیم تا بتوانیم به ماموریتی که در این مهم وجود دارد دست یابیم.

معاون آموزش و پرورش فارس با تصریح این‌که اکنون افراد بازمانده از تحصیل منحصر به جامعه عشایر نیستند، گفت: دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل را می‌توان در تمام گروه‌های جامعه مشاهده کرد.

وی با ابراز تاسف خاطرنشان کرد: به‌دلیل مسایل فرهنگی و اجتماعی تعداد دختران بازمانده از تحصیل بیشتر از پسران است.

قجری مهم‌ترین راهکار برای کاهش این جمعیت و پوشش صد درصدی تحصیل دانش آموزان را توسعه مدارس روستامرکز ذکر و تصریح کرد: در برنامه‌ریزی‌های کلان این اداره کل، تقویت و توسعه مدارس شبانه‌روزی روستاها برای رفع این نقیصه، دیده خواهد شد.

انتهای پیام

کد N508044

وبگردی