آفتاب

شعار آمریکا در قالب ائتلاف علیه داعش نمایش مضحک سیاسی است

شعار آمریکا در قالب ائتلاف علیه داعش نمایش مضحک سیاسی است

ایلام - خبرگزاری مهر: امام جمعه ایلام گفت: شعار آمریکا ، متحدان اروپایی و ارتجاع عرب در قالب ائتلاف علیه داعش یک شعار و نمایش مضحک سیاسی است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محمد نقی لطفی در خطبه های نماز جمعه اظهار داشت: به طور قطع بدون حمایت مالی و نظامی کشورهای مرتجع منطقه، داعش هرگز امکان نداشت بخش اعظمی از خاک عراق و سوریه را اشغال کند.

وی تصریح کرد: بنابراین بیانات قاطع و صریح رهبر معظم انقلاب و افشاگری معظم له باعث رسوایی و انفعال سران کاخ سفید و ضربه‌ایی محکم بر دستگاه دیپلماسی آمریکا بود.

این مسئول بیان داشت: دولت‌هایی که خود حامیان اصلی و تشکیل دهندگان گروه‌های تروریستی در دنیا هستند و با کمک‌های فراوان مالی و تسلیحاتی این گروهک‌ها برای مقابله با دولت‌ها و ملت‌های مستقل و آزادی‌خواه تشکیل می‌دهند دست آنها را برای هر جنایتی باز می‌گذارند و همین روشن ترین دلیل بر عدم صداقت آنها در مبارزه با تروریسم است.

وی تاکید کرد: شرط نخست مبارزه با تروریسم صداقت در مبارزه است وآمریکا ، فرانسه و انگلیس که سالها از این گروه های جنایتکار تروریسم حمایت کرده اند و بالاتر آمریکا در تاسیس داعش و قدرت گرفتن آن دست داشته است چگونه می تواند ادعای مبارزه با این گروهک تروریستی را داشته باشد و ائتلاف علیه آنها تشکیل دهد.

وی افزود: نشست نمایشی در پاریس برای مبارزه با گروهک تروریستی داعش از سوی آمریکا و سایر کشورهای اروپایی و عربی چهره چهره نفاق آنها را آشکار کرد.

خطیب جمعه ایلام یادآور شد: داستان مقابله با تروریسم و مبارزه با گروه های تروریستی در جهان امروز داستان غم انگیزی است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به 31 شهریور سالروز آغاز جنگ تحمیلی رژیم فاسد بعث عراق علیه ایران اسلامی در 1359 اشاره کرد و گفت: دوران دفاع مقدس ، دفاع افتخار آفرین امت فداکار و سلحشور ایران در حفظ و حراست از نظام نوپای جمهوری اسلامی و پاسداری از مرزهای عزت و شرافت این مرز و بوم یکی از حساس ترین و بارزترین برهه حیات راستین این ملت است.

وی ادامه داد: ضروری است هر ساله در سالروز شروع جنگ و هفته دفاع مقدس یاد و خاطره امام و شهیدان را گرامی بداریم و به مقاومت شامخ آنان ارج نهیم .

خطیب جمعه ایلام همچنین به اول مهرماه روز بازگشایی مدارس و آغاز سال تحصیلی اشاره کرد و گفت: با آغاز سال تحصیلی در اول مهر میلیون‌ها دانش آموز به شوق آموختن دانش روانه مدارس می‌شوند.

کد N507920

وبگردی