آفتاب
آیت الله نورمفیدی:

جنگ هشت ساله دفاع مقدس نماد تحقق وعده الهی در پیروزی حق علیه باطل است

جنگ هشت ساله دفاع مقدس نماد تحقق وعده الهی در پیروزی حق علیه باطل است

گرگان - خبرگزاری مهر: امام جمعه گرگان با اشاره به فرا رسیدن هفته دفاع مقدس و یادآوری از خود گذشتگی و ایثار مردم در آن دوران ، دفاع مقدس ملت ایران را نماد بارز ایثارگری و از خود گذشتگی در تاریخ کشورمان نامید و گفت: جنگ هشت ساله یکی از نمادهای تحقق وعده الهی در پیروزی حق علیه باطل است .

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‏ الله سید کاظم نورمفیدی در خطبه‏ های نماز جمعه این هفته شهر گرگان افزود: درتقویم رسمی کشورمان از تاریخ 31 شهریور تا 6 مهر را هفته دفاع مقدس نامیده اند ، در این تاریخ بود که دولت بعثی عراق به واسطه حمایت های همه جانبه دولت های غربی به مرزهای غربی کشورمان حمله ور شد و در مدت کوتاهی بخشی از خاک میهن مان را اشغال کرد ، اما این اشغال گری ها توسط دشمن بعثی دیری نپایید که به واسطه فرمان حضرت امام ( ره ) مبنی بر مشارکت همه مردم در جنگ به پایان رسید و دشمن با آن همه توانمندی در کوتاه ترین زمان ممکن به داخل مرزهای خود عقب نشینی کرد .

وی با بیان جنگ بین ایران و دولت بعثی عراق جنگ بین حق و باطل بود گفت : از ابتدای تاریخ بشریت بین حق و باطل جنگ و نبرد بوده است و طبق وعده های الهی همیشه حق بر باطل پیروز شده است و پیروزی مقتدرانه ملت ایران در جنگ هشت ساله یکی از نمادهای تحقق وعده الهی در پیروزی حق علیه باطل است .   

نماینده ولی‏فقیه در استان گلستان اظهار داشت : مردم ما در طول هشت سال دفاع مقدس با همراهی کردن امام امت و اهداء جان و مال خود اجازه ندادند تا دشمن بعثی و متحدان آنان سر سوزنی از خاک این کشور را تصرف نمایند ، البته به فرموده حضرت امام ( ره ) هدف اصلی استکبار جهانی از راه اندازی جنگ هشت ساله علیه ایران متوقف ساختن رشد و پیشرفت انقلاب نوپای اسلامی بود که با از خود گذشتگی و رشادت فرزندان این ملت و همراهی خداوند متعال ناکام ماند.

آیت‏ الله نورمفیدی ضمن تبریک به مناسبت فرا رسیدن بازگشایی مدارس در کشور تاکید کرد : از مسئولین آموزش و پرورش می خواهم که فضای مدارس را به نحوی آماده نمایند تا دانش آموزان با حضور در کلاس های درس به علم آموزی و کسب معرفت به عنوان یک فریضه الهی نگاه کنند چرا که در دین مبین اسلام در خصوص کسب علم و دانش تاکیدات فراوانی شده است .  

وی در همین خصوص گفت :  جامعه ای که در آن کسب علم تنها به عنوان یک وظیفه تلقی شود پیشرفت حاصل نخواهد شد و نمی تواند ادعای تعالی جامعه را داشته باشد ، همچنین از معلمان محترم می خواهم که در کلاس های درس به دانش آموزان احترام به قانون و پدر و مادر را بیاموزند .

نماینده مردم استان گلستان در مجلس خبرگان رهبری در بخش دیگری از سخنان خود با تشکر از مسئولین آموزش و پرورش استان در خصوص اینکه شعار (( تقویت فریضه شکرگزاری و احترام به پدر و مادر)) را سرلوحه کار پرورشی خود قرار داده اند از تمامی متولیان فرهنگی استان خواست در تحقق این مهم اداره کل آموزش و پرورش استان را همراهی نمایند .

خطیب نمازجمعه گرگان در خطبه اول نماز سیاسی عبادی جمعه گرگان اضافه کرد : خداوند در قرآن وعده داده است که هر کس در دنیا به هراندازه ای نیکی کند پاداش و به هراندازه ای ظلم نماید جزایش را در روز قیامت خواهد دید ، در آن روز است که ما انسان ها نتیجه اعمال خود را خواهیم دید .        

وی در پایان خود و دیگران را به تقوای الهی دعوت کرد.

کد N507919

وبگردی