آفتاب

تاسف دوحه از اتهام‌زنی‌های بحرین علیه قطر

تاسف دوحه از اتهام‌زنی‌های بحرین علیه قطر

مدیر کل امنیت عمومی در وزارت کشور قطر نسبت به اظهارات اخیر وزیر کشور بحرین در خصوص اقدامات دوحه در اعطای تابعیت قطری به بحرینی‌ها ابراز تاسف کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری قطر (قنا)، "سعد بن جاسم الخلیفی"، مدیرکل امنیت عمومی در وزارت کشور قطر از اظهارات "راشد بن عبدالله آل خلیفه"، وزیر کشور بحرین که به دوحه در اعطای تابعیت به بحرینی‌ها هشدار داده بود، ابراز تاسف کرده و گفت: این اظهارات از روی بی‌دقتی گفته شد و مخالف آن چیزی است که ما در شورای همکاری خلیج فارس با آن توافق کرده‌ایم.

وی گفت: این اظهارات موجب شگفتی‌ و تعجب است. غیرمنطقی و حتی غیرممکن است که دولت قطر شهروندان بحرینی را بااعطای تابعیت قطری به آن‌ها فریب بدهد و قطر همواره به اجرای قوانین شورای همکاری خلیج فارس پایبند است.

الخلیفی خاطرنشان کرد: آنچه موجب تعجب بیشتر ماست این است که به رغم رخدادها و چالش‌های منطقه که متحد شدن برای حفظ امنیت و صلح تمامی کشورهای حوزه خلیج فارس را می‌طلبد، چنین اظهاراتی ایراد می‌شود.

وی بر تمایل قطر برای برقراری روابط مستحکم با بحرین تاکید کرد و گفت: این روابط باعث می‌شود ما در مقابل چنین اظهاراتی مقابله به مثل نکنیم.

وزیر کشور بحرین اخیرا با هشدار به دولت قطر نسبت به اقدامات غیرقانونی این کشور برای اعطای تابعیت به شهروندان بحرینی گفته بود که ممکن است منامه اقدامات متقابلی در این خصوص انجام دهد.

انتهای پیام

کد N507803

وبگردی