آفتاب

استرالیا:اگر طرح حمله تروریستها خنثی نشده بود، طی چند روز اجرا می‌شد

استرالیا:اگر طرح حمله تروریستها خنثی نشده بود، طی چند روز اجرا می‌شد

یک وزیر دولتی ارشد استرالیا هشدار داد که طرح تروریستی که توسط بزرگترین تیم عملیات ضدتروریستی استرالیا خنثی شد، ممکن بود طی چند روز اجرا شود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری شینهوا، جرج براندیس، دادستان کل استرالیا اعلام کرد که مقامات اطلاعاتی این کشور بر این باورند که این حمله قریب الوقوع بوده است و تنها با رویکردی حرفه‌ای از سوی نیروهای امنیتی و پلیس این کشور، بزرگترین تیم عملیات ضد تروریستی این کشور و متشکل از 800 افسر، خنثی شده بود.

براندیس گفت: اگر طرح حمله تروریستها در زمان خود خنثی نشده بود، طی چند روز اجرا می‌شد.

تونی آبوت، نخست وزیر استرالیا هنگام سخنرانی روز جمعه خود در میان رسانه‌های استرالیا از نیروهای امنیتی این کشور به علت شناسایی و مقابله با این تهدید که مانع از اجرای آن شد تقدیر کرد.

وی افزود: تمام چیزی که گروه تروریستی داعش برای حمله به استرالیا نیاز داشت یک فرد مصمم، یک کارد، یک گوشی آیفون و یک قربانی است.

آژانس‌های اطلاعاتی استرالیا اعلام کرده بودند که طراحان این حمله قصد داشتند فردی را در یکی از خیابان‌های سیدنی بربایند و او را سر ببرند که توسط نیروهای امنیتی مورد هدف قرار دهند.

این افراد لباسی از پرچم داعش بر تن داشتند تصمیم داشتند تصاویری از این حمله را در شبکه‌های اجتماعی منتشر کنند. آبوت گفت که این شهروند استرالیایی محمد باریالیی یک شخصیت برجسته داعش در سوریه است، "فرمان‌های مقتدرانه" به "شبکه‌های کوچک" در استرالیا می‌فرستاده تا "اعدام‌های نمایشی" انجام دادند.

آبوت در سخنرانی در شبکه هفت استرالیا اعلام کرد: حقیقت تاسف‌بار این است که برای انجام دادن این نوع از حملات که داعش انجام آن‌ها را در عراق و سوریه مدنظر دارد، تنها چیزی که نیاز دارید یک فرد مصمم است که بتواند بدون احساس پشیمانی اقدام به قتل افراد کند، یک کارد، یک گوشی آیفون و یک قربانی است. پس دفاع از جامعه ما در قبال چنین اقدامی مشکل است.

انتهای پیام

کد N507797

وبگردی