آفتاب

مرد معتاد سارق حرفه‌ای منازل بود

مرد معتاد سارق حرفه‌ای منازل بود

رئیس پلیس آگاهی انتظامی استان کردستان از دستگیری دو سارق حرفه‌ای منازل خبر داد.

به گزارش سرویس «حوادث» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، سرهنگ هادی رفیعی‌کیا در تشریح جزئیات این خبر گفت: در پی وقوع چند فقره سرقت منزل در سطح شهرستان سنندج، تیمی از ماموران دایره مبارزه با سرقت پلیس آگاهی شناسایی و دستگیری سارقان را در دستور کار خود قرار دادند و ماموران با بررسی صحنه های سرقت و جمع آوری سرنخ های موجود موفق به شناسایی یک سارق حرفه ای در این زمینه شده و با هماهنگی مراجع قضایی دستور بازداشت وی صادر شد.

وی گفت: با کار اطلاعاتی و تلاش شبانه روزی پاتوق های تردد این سارق حرفه ای شناسائی و در یک اقدام ضربتی متهم به نام "د-م" 30 ساله دستگیر و به پلیس آگاهی منتقل شد.

رئیس پلیس آگاهی انتظامی استان کردستان ادامه داد: در بازجوئی های به عمل آمده، این سارق کهنه کار که چندین سابقه کیفری را در پرونده خود دارد به 20 فقره سرقت منزل در سنندج با همدستی دو نفر دیگر اعتراف کرد که با تلاش پلیس یکی از همدستان این سارق شناسائی و با دستور قضائی بازداشت و در اعترافات خود به مشارکت در 20 فقره سرقت منزل اعتراف کرد .

رفیعی کیا در ادامه از بازداشت شش مالخر در این رابطه خبر داد و افزود: متهم اصلی این پرونده علت ارتکاب جرم خود را اعتیاد شدید به مواد مخدر صنعتی و تهیه مواد اعلام کرده است.

وی با هشدار به همشهریان در خصوص رعایت موارد ایمنی و توجه جدی به توصیه های پلیس اظهار کرد: همشهریان عزیز برای جلوگیری از سرقت منزل خود به روش توپی زنی، توپی قفل را با بدنه همسطح در صورت امکان لوله ای فلزی به دور آن جوش دهید.

وی تصریح کرد: از قرار دادن چهار پایه و نردبان و نظایر آن در حیاط منزل مخصوصاً در کنار دیوار خودداری و حتی الامکان درهای ورودی و داخلی منزل خود را به سیستم هشدار دهنده مجهز کنید.

رئیس پلیس آگاهی کردستان خاطر نشان کرد: از نگهداری وجوه نقد و طلا و جواهر به مقدار زیاد در منزل بپرهیزید و در مواقعی که مجبور به نگهداری موقت وجوه نقد و اشیاء قیمتی در داخل منزل هستید، از پنهان نمودن آن بصورت یک جا خودداری نموده و حتی الامکان از گاو صندوق سالم و مطمئن استفاده کنید.

انتهای پیام

کد N507666

وبگردی