آفتاب

پوتین: تحریم‌های غرب اصول سازمان تجارت جهانی را نقض می‌کند

پوتین: تحریم‌های غرب اصول سازمان تجارت جهانی را نقض می‌کند

پوتین ضمن انتقاد شدید از تحریم‌های غرب علیه روسیه تاکید کرد که غرب با این تحریم‌ها آیین‌نامه منتشره تجاری در خصوص داد و ستد با روسیه را کاملا زیر پا گذاشته است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه حریت چاپ ترکیه، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه از آمریکا و اتحادیه اروپا به دلیل نقض اصول سازمان تجارت جهانی برای مجازات روسیه در خصوص بحران اوکراین انتقاد کرد.

پوتین در یک نشست دولت اعلام کرد: محدودیت‌هایی که علیه روسیه اعلام شده تنها رد اصول اولیه سازمان تجارت جهانی است که توسط برخی ازشرکای ما انجام شده است.

وی افزود: اصل دسترسی یکسان تمام کشورها به مواد غذایی و خدمات زیرپاگذاشته شده است.

اساسا برخی از کشورها به طور یک جانبه به خود اجازه داده‌اند تا این مساله برخی از اصول و قوانین سازمان تجارت جهانی برای روسیه را که یکی از شش قدرت اقتصادی جهان است را نادیده بگیرند.

وی در ادامه افزود: ما می‌فهمیم که مسایلی وجود دارند که واضح است نسبت به شرایط عادی یک قدرت اقتصادی جهانی برای شرکای ما مهم‌تر است.

آمریکا و اتحادیه اروپا چندین دور از تحریم‌های شدید را علیه روسیه به علت "عملکرد غیرقبول آن" در خصوص اوکراین اعمال کردند.

روسیه نیز در پاسخ به این اقدامات دستور داد، محموله‌ای از مواد غدایی را در ماه اوت از غرب وارد کنند و تهدید کرد که صادرات خودرو و کالاهای مصرفی مانند پوشاک را ممنوع خواهد کرد.

انتهای پیام

کد N507626

وبگردی