آفتاب

تاکید وزیر خارجه آلمان بر نقش عربستان در حمایت از ائتلاف علیه داعش

تاکید وزیر خارجه آلمان بر نقش عربستان در حمایت از ائتلاف علیه داعش

وزیر خارجه آلمان بر نقش مهمی که عربستان می‌تواند در حمایت از ائتلاف علیه داعش و دیگر گروه‌های تروریستی ایفا کند، تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از سایت اینترنتی النشره، "فرانک والتر اشتاینمایر"، وزیر خارجه آلمان در سخنانی عنوان داشت: تجارب عربستان در قبال تروریسم نمونه و الگو به شمار می‌آید و این تجارب از احترام جهانیان برخوردار است. نشست جده که با هدف مبارزه با تروریسم برگزار شد، قدرتی را به تلاش‌های ائتلاف برای مبارزه با تروریسم بخشید.

وی عنوان داشت: نشست پاریس نقطه آغازی را برای نقشه راهی جهت حل بحران عراق و برقراری صلح در این کشور و ریشه کن کردن تروریسم داعش ایجاد کرد.

وی افزود: کمک‌های انسانی کافی نیست و باید علاوه بر رویکرد استراتژیک منطقه‌ای برای حمایت از این ائتلاف، حمایت نظامی صورت بگیرد و گام‌های سیاسی نیز برداشته شود.

این مقام آلمانی با اشاره به مسئولیت بین‌المللی گسترده‌ برای مقابله با تروریسم وحشیانه داعش، گفت: نشست پاریس در زمان مناسبی پس از کنفرانس جده برگزار شد که این اقدام در سایه تلاش‌های بسیار برای دستیابی به یک استراتژی از سوی کشورهای حوزه خلیج فارس و کشورهای عربی و بین‌المللی برای مقابله با چالش‌های منطقه‌ای صورت گرفت.

انتهای پیام

کد N507504

وبگردی