آفتاب
مدنی در گفتگو با مهر:

خودروسازان از بحران عبور کردند

خودروسازان از بحران عبور کردند

عضو شورای سیاستگذاری خودرو با تاکید بر اینکه نگران تعرفه واردات خودرو نیستیم، گفت: هيچ خودرويي در دنيا با قيمت فعلی محصولات ایکس 100 نمی تواند به رقابت بپردازد؛ بنابراین تعرفه هم که کاهش یابد، جای نگرانی ندارد.

سعید مدنی در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه خودروسازان توانستند بحران های بی‌سابقه سال‌های گذشته را پشت سر بگذارند، گفت: صنعت خودروسازي كشور در چند سال اخير، بحران‌هاي بي‌سابقه اي را پشت سر گذاشته است و موانعي نظير كمبود نقدينگي، تحريم هاي بين المللي، برخي سوء مديريت هاي موجود در خودروسازي، برخوردها و تصميمات سياسي، قيمت گذاري محصولات، اظهارنظرات غيركارشناسانه و مغرضانه برخي افراد و بسياري از موانع ديگر زمينه ساز بروز بحران براي صنعت خودروسازي در سال هاي اخير بوده است.

عضو شورای سیاستگذاری خودرو افزود: در این میان برنامه سایپا در زمینه خروج از بحران‌ها بی سابقه بوده و در عین حال، برنامه های توسعه ای نیز برای گسترش حضور در بازار داخلی در نظر گرفته شده است که نمونه آن، طراحي پلت فرم جديد با نام SP100  است که يكي از مهمترين و زيربنايي ترين اقداماتي به شمار می رود كه در حال انجام است و مي تواند زمينه ساز تغيير وضعيت توليد خودرو در گروه شود.

وی تصریح کرد: سايپا به عنوان يک عضو بزرگ و اصلي صنعت خودرو ايران بسياري از اين مشكلات را تجربه كرد و تنها با كمك تمامي همكاران و كاركنان خود توانست از اين بحران عبور كند.

مدني با اشاره به برنامه توليد 13 خودرو جديد در گروه خودروسازي سايپا ظرف 3 تا 4 سال آينده گفت: ورود اين تعداد خودرو به سبد محصولات تولیدی گروه، جايگاه اين مجموعه را در سطح منطقه و جهان متحول خواهد كرد.

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا اظهار داشت: طراحي پلت فرم جديد با نام SP100  يكي از مهمترين و زيربنايي ترين اقداماتي است كه در سايپا در حال انجام است و مي تواند زمينه ساز تغيير وضعيت توليد خودرو در گروه شود.

مدنی ادامه داد: بر اساس برنامه هاي تدوين شده در اين مجموعه قرار است سه ميليون دستگاه خودرو تا سال 1404 توليد شود كه از اين ميزان يك ميليون دستگاه به صادرات و بازارهاي خارجي اختصاص خواهد يافت و مابقي در داخل به فروش خواهد رسيد.

مدني همچنين در خصوص تعرفه واردات خودرو نيز افزود: در اين زمينه هيچ نگراني نداريم؛ زيرا هيچ خودرويي در دنيا با اين قيمت قادر به رقابت با محصولات ايكس 100 سايپا نخواهد بود.

وي در خصوص شايعه سازي هاي اخير بر عليه صنعت خودرو تاكيد كرد: از آن جايي كه در چند ماه اخير، خودروسازان شرايط مطلوبي در حوزه توليد به دست آورده و سایپا نیز توانسته ثبات نسبي را حاصل کند، اين گونه اقدامات تنها با هدف ضربه زدن به جريان توليد و ايجاد اخلال در فعاليت هاي مجموعه صورت مي گيرد و به طور قطع، نخواهد توانست ما را از مسير خود بازدارد.

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا در خصوص جلب رضايت مشتريان از خدمات پس از فروش خودروسازان داخلي يادآور شد: خوشبختانه در آمارها و نظرسنجي هاي مراكز معتبر، وضعيت گروه در اين حوزه رو به بهبود است و افزايش كيفيت محصولات و ارائه خدمات مناسب در شبكه باعث رضايت محسوس مشتريان شده است.

 

کد N507480

وبگردی