آفتاب

دیدار هیأت فرهنگی بلغارستان با معاون دبیر ستاد حقوق بشر

دیدار هیأت فرهنگی بلغارستان با معاون دبیر ستاد حقوق بشر

هیات فرهنگی بلغارستان متشکل از بخش های دانشگاهی، رسانه ای و حقوقی این کشور که به جمهوری اسلامی ایران سفر کرده است، با معاون امور بین الملل ستاد حقوق بشر دیدار و گفت وگو کرد.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، کاظم غریب آبادی، معاون امور بین الملل ستاد حقوق بشر در این دیدار با اشاره به فرهنگ مسالمت آمیز ایران در تعامل با دیگر جوامع و عدم سابقه تجاوزگری، گفت: اسلام تاکید بسیاری بر حقوق بشر و کرامت انسانی دارد.

وی ادامه داد: در حالی که بسیاری از حقوق در جامعه غربی به صورت قراردادی به افراد اعطاء می شود، اما از منظر اسلامی بسیاری از حقوق به صورت ذاتی و فطری به بشریت تعلق دارد. اسلام بیش از 14 قرن پیش به حقوق بشر توجه داشته است، اما حقوق بشر به معنای نوین آن پس از دو جنگ جهانی و کشته شدن ده ها میلیون انسان توسط مدعیان حقوق بشر شکل گرفته است.

غریب آبادی با اشاره به نظام دیکتاتوری قبل از انقلاب اسلامی و حمایت غرب از رژیم دست نشانده، پیروزی انقلاب اسلامی را بر مبنای عقلانیت اسلامی موجب شکل گیری مردم سالاری دینی دانست، به گونه ای که ایران امروز به بزرگترین دموکراسی منطقه تبدیل شده است.

معاون دبیر ستاد حقوق بشر با انتقاد از رهیافت های دوگانه درخصوص حقوق بشر، استفاده از این پدیده به عنوان ابزار سیاسی را مورد نکوهش قرار داد که نمونه عینی اخیر آن سکوت مجامع بین المللی و کشورهای مدعی حامی حقوق بشر در قبال کشتار مردم بی گناه در غزه تبلور یافته است.

خانم پروفسور کمونوف، رئیس هیات فرهنگی بلغارستان نیز هدف از سفر این هیات را ارتقای همکاری و دوستی بین دو کشور ایران و بلغارستان در دو سطح رسمی و مردمی ذکر کرد و گفت: حقوق بشر اساس زندگی اجتماعی است و ایران از دیرباز به این موضوع اهمیت می داده است.

وی همچنین اظهار داشت: ملت ایران طرفدار صلح و دوستی است.

انتهای پیام

کد N507416

وبگردی