آفتاب

یک فعال دانشجویی: رییس‌جمهور راهکارهای عملی برای جهان عاری از خشونت ارایه دهد

یک فعال دانشجویی: رییس‌جمهور راهکارهای عملی برای جهان عاری از خشونت ارایه دهد

یک عضو انجمن اسلامی نیروهای خط امام دانشگاه اصفهان گفت: خوب است که در آستانه سفر رییس‌جمهور به سازمان ملل، ایشان راهکارهای عملی برای طرح جهان عاری از خشونت جهت ارائه به سازمان ملل آماده کنند.

یونس نادری در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اظهار کرد: امروز که سراسر خاورمیانه را افراط‌گرایی گرفته به اهمیت طرح رییس‌جمهور کشورمان که همه جهان را برای درست کردن جهانی عاری از خشونت دعوت می‌کردند پی می‌بریم.

وی ادامه داد: امروز داعش و افراط‌گراهای منطقه در سطح جهان به فعالیت خود ادامه می‌دهند. خوب است که برنامه‌ای برای راهکارهای عملی این طرح در نظر گرفته شود تا زودتر با این شرایط مبارزه کنیم.

این فعال دانشجویی یکی دیگر از فواید طرح جهان عاری از خشونت را مبرا کردن ایران از اتهامات تروریستی دانست و گفت: پیام طرح رییس‌جمهور این بود که ایران را از محور شرارتی که توسط جرج بوش به ایران نسبت داده بود مبرا کند و اعتماد جهانی را دوباره به ایران بازگرداند و به جهان نشان دهد که ایران خشونت‌طلب و افراط‌گرا نیست.

این عضو انجمن اسلامی نیروهای خط امام دانشگاه اصفهان خاطرنشان کرد: شبیه این طرح در زمان آقای خاتمی توسط ایشان نیز ارایه شد. طرح گفت‌وگوی تمدن‌های رییس‌جمهور سابق کشورمان ایران را به صلح جهانی نزدیک می‌کرد که از آن خیلی هم استقبال شده بود.

وی با اشاره به گمانه‌زنی‌ درباره همکاری ایران و آمریکا برای مبارزه با داعش در عراق، گفت: حدس‌هایی در زمینه همکاری آمریکا و ایران درباره مبارزه با داعش در عراق زده می‌شود. خوب است که در سفر دوم آقای رییس‌جمهور به سازمان ملل بحث تئوری و برنامه عملی برای طرح ایشان به جهانیان ارائه شود.

این عضو انجمن اسلامی نیروهای خط امام دانشگاه اصفهان همچنین گفت: باید از این سفر جهت ارتباط باز با اروپا و غربی‌ها استفاده کرد چرا که سبب گشودن درهای اقتصاد، واردات و صادرات به روی ایران می‌شود و همچنین باید از این سفر برای تعاملات سیاسی و رایزنی‌های فرهنگی و اجتماعی نیز استفاده کرد.

انتهای پیام

کد N507356

وبگردی