آفتاب

تلاش برای القای اختلاف بین ترک و فارس بیهوده است

تلاش برای القای اختلاف بین ترک و فارس بیهوده است

دستیار ویژه رییس جمهور در امور اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی بر کار فرهنگی، اطلاع‌رسانی و آگاه‌سازی مردم در مقابل جریان‌هایی که قصد القای اختلاف بین اقوام ایرانی را دارند تاکید کرد.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه آذربایجان شرقی و به نقل از روابط عمومی استانداری، حجت‌الاسلام علی یونسی در حاشیه نشست علمی بین‌المللی استاد شهریار در تبریز، اظهار کرد: همه مردم استان آذربایجان شرقی، آذری و شیعه هستند و از این نظر مشکل قومی و مذهبی در این استان وجود ندارد.

وی با بیان این که در سطوح مختلف کشور کمترین حساسیتی در خصوص مردم آذربایجان وجود ندارد، افزود: از نظر اجتماعی ادغام کامل بین آذری‌ها و سایر اقوام صورت گرفته و آذری‌ها هیچ محدودیت و مانعی برای استفاده از فرصت‌های اجتماعی و ارتقای شغلی ندارند.

یونسی اضافه کرد: بسیاری از مسوولان عالی‌رتبه نظام در همه مقاطع از آذری‌ها بوده‌اند و امروز هم مقام معظم رهبری منتسب به این منطقه است.

دستیار ویژه رییس جمهور خاطرنشان کرد: البته‌ای عده‌ای از افراد که نفوذی هم در بین مردم و جریان‌های سیاسی ندارند در تلاش برای القای اختلاف بین ترک و فارس هستند که به نظرم تلاش بیهوده‌ای است.

وی افزود: این افراد که عمدتا از خارج کمک می‌گیرند تلاش می‌کنند که توهم تبعیض در بین آذری‌ها ایجاد کنند و این توهم در بین برخی از اقشار وجود دارد.

یونسی عامل به وجود آمدن این توهم را کم‌اطلاعی برخی از مردم به ویژه جوانان از تاریخ و فرهنگ آذربایجان و کوتاهی در اطلاع‌رسانی از جایگاه آذری‌ها در کشور دانست و وظیفه مسوولان در مقابل القائات بدخواهان را توجیه و آگاه‌سازی مردم عنوان کرد.

یونسی اظهار کرد: باید در مقابل این حرکات، اولا خاستگاه و نیت عاملان آن افشاگری شود و ثانیا با کار فرهنگی، مردم را نسبت به جایگاه آذربایجان در ایران آگاه کنیم.

وی تصریح کرد: آذربایجان اگر در نقشه ایران باشد صاحب جایگاهی می‌شود که کل ایران را تحت تاثیر قرار می‌دهد، اما عده‌ای تلاش می‌کنند که بگویند آذربایجان مورد تبعیض واقع می‌شود و باید جلوی این افراد گرفته شود تا آزادانه نتوانند جوانان را اغفال کنند.

یونسی همچنین با اشاره به برنامه‌های خود در سفر به تبریز، وضعیت استان را خوب و راضی‌کننده توصیف کرد.

دستیار ویژه رییس جمهور که عصر سه‌شنبه وارد تبریز شده بود، بعد از ظهر امروز تبریز را به مقصد تهران ترک کرد.

یونسی در این سفر سه‌روزه ضمن دیدار با تعدادی از فعالان سیاسی استان، با خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران و نمایندگان ارامنه تبریز نیز دیدار کرد.

شرکت در همایش بین‌المللی بزرگداشت استاد شهریار و نشست علمی این همایش از دیگر برنامه‌های وی در سفر به تبریز بود.

انتهای پیام

کد N507288

وبگردی