آفتاب
قرائتی:

در فعالیت‌های فرهنگی به دولت وابسته نباشیم

در فعالیت‌های فرهنگی به دولت وابسته نباشیم

رئیس ستاد اقامه نماز کشور گفت: باید در فعالیت‌های فرهنگی وابسته به دولت نباشیم.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور گفت: باید در فعالیت‌های فرهنگی وابسته به دولت نباشیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه خراسان، حجت‌الاسلام والمسلمین محسن قرائتی که در مراسم اختتامیه کنگره ملی برگزیدگان فرهنگی و هنری روستاها و عشایر کشور در مشهد سخن می‌گفت، اظهار کرد: ما باید در زمینه مسائل فرهنگی طوری کار کنیم که وزنمان روی دولت نیفتد.

وی ادامه داد: مجموعه فعالیت‌های ما باید به نحوی باشد که دولت به ما کمک کرد از آن استفاده کنیم اما اگر کمک نکرد خودمان بتوانیم امورمان را به نحوی پیش ببریم.

قرائتی تصریح کرد: امسال 5200 روستا در ماه رمضان منتظر دولت شدند تا دولت برای آنها مبلغ بفرستد در صورتی که خود آنها می‌توانستند به صورت مستقیم از حوزه علمیه تقاضای روحانی و مبلغ کنند و هزینه آن را هم بپردازند.

رئیس ستاد اقامه نماز گفت: ما در برخی از امور کم کار هستیم به عنوان مثال با حرکتی که در زمینه زکات در سال گذشته انجام شد 254 میلیارد تومان زکات در کشور جمع‌آوری شد و این درحالی است که شاید 5 درصد از مردم زکات پرداخت کردند.

وی اضافه کرد: هر کسی می‌تواند محور جامعه باشد و بر طبق گفته قرآن همه می‌توانند امام باشند به شرط آنکه اصول و قواعد آن را بدانیم.

قرائتی با بیان این‌که «اگر توسعه می‌خواهیم باید کار کنیم» گفت: در صورتی که بتوانیم در زمینه تولید موفق باشیم می‌توانیم به یک الگو در جهان تبدیل شویم به عنوان مثال به جای هدیه دادن سکه در تجلیل از قهرمانان و مدال‌آورانمان می‌توانیم یک مجموعه تولیدی را به آنها اهداء کنیم تا هم موجب تولید بشویم و هم از انباشت سرمایه جلوگیری کنیم.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور با انتقاد از وضعیت ازدواج در جامعه اظهار کرد: باید نهضتی در زمینه ازدواج در جامعه راه بیفتد و قفل‌های این مسیر را برداریم و سن ازدواج در جامعه را پایین بیاوریم زیرا ازدواج باید در سنین دبیرستان اتفاق بیفتد نه سنین دانشگاه.

قرائتی خطاب به شرکت‌کنندگان در کنگره گفت: ما در اسلام چیزی به عنوان فارغ التحصیل نداریم بنابراین پس از این که تحصیلات مقدماتی در دانشگاه به پایان رسید شروع به مطالعه کنیم و حداقل هفته‌ای یک کتاب بخوانیم.

انتهای پیام

کد N506986

وبگردی