آفتاب

نخست‌وزیر تونس در انتخابات ریاست جمهوری نامزد نمی‌شود

نخست‌وزیر تونس در انتخابات ریاست جمهوری نامزد نمی‌شود

نخست‌وزیر تونس اعلام کرد که در انتخابات ریاست جمهوری این کشور که ماه نوامبر برگزار می‌شود نامزد نخواهد شد.

نخست‌وزیر تونس اعلام کرد که در انتخابات ریاست جمهوری این کشور که ماه نوامبر برگزار می‌شود نامزد نخواهد شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از سایت شبکه خبری الجزیره، مهدی جمعه، نخست‌وزیر دولت موقت تونس در سخنان خود خطاب به مردم این کشور اعلام کرد که در انتخابات ریاست جمهوری نامزد نخواهد شد.

وی در ادامه افزود: اولویت من تلاش برای موفقیت‌آمیز بودن روند انتقالی و برگزاری انتخابات پارلمانی و ریاست جمهوری در دوره آینده است تا بدین ترتیب بحث و جدل‌ها میان گروه‌های سیاسی در این کشور پایان یابد.

جمعه همچنین تاکید کرد: من به نقشه راه که باعث حل و فصل شدن بحران سیاسی در تونس در تابستان گذشته شد، پایبندم.

وی در ادامه تاکید کرد: بسیاری از افراد در داخل و خارج کشور از نامزدی من برای انتخابات ریاست جمهوری در 23 نوامبر آینده حمایت می‌کنند اما من کسی نیستم که بخواهم از این فرصت‌ها سوءاستفاده کنم و وارد کاخ ریاست جمهوری از در پشتی شوم؛ حتی اگر راه برای ورود من مهیا باشد.

این سخنان نخست‌وریر تونس به دنبال سخنان یکی از نمایندگان وابسته به حزب ندای این کشور ایراد شد که در جریان آن گفته بود جنبش النهضه امضاهایی برای حمایت از نامزدی مهدی جمعه در انتخابات ریاست جمهوری و برای اینکه رییس جمهور توافقی باشد، جمع می‌کند.

این در حالی است که این جنبش با صدور بیانیه‌ای اخبار مذکور را رد کرده و اعلام کرد نامزد خود را طی چند روز آینده اعلام می‌کند.

پیش‌تر تعدادی از مسوولان سیاسی تونس از جمعه خواسته بودند تا موضع خود را در این زمینه اعلام کند.

مهدی جمعه در سخنان خود تاکید کرد: من بر عهد خود برای ایجاد شرایط مناسب برای برگزاری انتخابات آینده باقی می‌مانم و از گروه‌های سیاسی می‌خواهم تا رقابتی سالم برای تضمین انتخاباتی شفاف داشته باشند و مردم تونس نیز از انتخابات استقبال کنند.

انتهای پیام

کد N506884

وبگردی