آفتاب

افتخاری: صلح عادلانه از حقوق اساسی ملت‌هاست

افتخاری: صلح عادلانه از حقوق اساسی ملت‌هاست

عضوهیات رئیسه کمیسیون فرهنگی مجلس تاکید کرد: صلح عادلانه از حقوق اساسی ملت هاست که امروزه برخی از قدرت های استکباری برای نیل به منافع خودشان این حق مردم را زیر پا می گذارند.

به گزارش گروه دریافت خبر ایسنا، لاله افتخاری در خصوص شعار امسال سازمان ملل متحد درباره «حق ملت ها بر صلح » اظهار کرد: صلح یکی از اهداف الهی است که اسلام به عنوان کامل ترین در جهت ایجاد آن تلاش می کند.

وی افزود: اسلام صلح را حق مردم می داند و قرآن کریم این حق را که مردم در صلح و صفا و آرامش به دور از ظلم زندگی کنند را مطرح کرده است.

عضوهیت رئیسه کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: برخی کشورها به بهانه مقابله با تروریسم در امور منطقه دخالت می کنند که سازمان ملل در این خصوص کوتاهی کرده است.

وی با بیان اینکه خالقان داعش امروز ادعای مقابله با این گروه تروریستی را دارند تصریح کرد: برخی کشورها خودشان داعش را به وجود آورده و از آن حمایت مالی و تسلیحاتی کرده اند و در نهایت امروز خودشان به بهانه مقابله با داعش بدون هیچ قانون و قاعده ای به دنبال دخالت در مسائل داخلی ملت های منطقه هستند.

نماینده مردم تهران در مجلس افزود: سازمان ملل باید در راستای ایجاد صلح واقعی و حقوق اساسی ملت گام بردارد تا باردیگر جایگاه خود را به دست آورد.

وی در خصوص نقش جمهوری اسلامی برای ایجاد صلح و ثبات در منطقه گفت: جمهوری اسلامی بیش از همه قدرت نقش آفرینی دارد زیرا همواره نشان داده است که حامی مظلومان جهان است.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس در پایان گفت: با توجه به تاکید مقام معظم رهبری در خصوص دفاع از همه مظلومان جهان و همچنین قدرت منطقه ای ما، نقش جمهوری اسلامی برای ایجاد صلح و ثبات در منطقه بسیار با اهمیت است.

انتهای پیام

کد N506862

وبگردی