آفتاب

غفاری: فهم ادبیات دانشجو هنری است که وزیر علوم باید از آن بهره‌مند باشد

غفاری: فهم ادبیات دانشجو هنری است که وزیر علوم باید از آن بهره‌مند باشد

یک عضو مجمع نیروهای خط امام گفت: وزیر علوم علاوه بر آنکه باید از جامعه علمی برخاسته باشد باید هنر فهم ادبیات دانشجوها را نیز داشته باشد.

یک عضو مجمع نیروهای خط امام گفت: وزیر علوم علاوه بر آنکه باید از جامعه علمی برخاسته باشد باید هنر فهم ادبیات دانشجوها را نیز داشته باشد.

حجت الاسلام و المسلمین هادی غفاری در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اظهار کرد:‌ در همه دنیا دانشگاه موضوع مهم جامعه به حساب می‌آید. به ویژه جامعه‌ای که در گذار استقلال علمی قرار گرفته، هم محلی برای علم و هم محلی برای اجتماع به حساب می‌آید از این رو در چنین فضایی دانشجو با پرهیز از روزمرگی، به دنبال تحول‌ و ساختن جامعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی است.

این عضو مجمع نیروهای خط امام با بیان اینکه طبیعت دانشگاه می‌طلبد تا با سعه صدر با آن برخورد شود، گفت: وزیر علوم نیز مثل وزیر بهداشت باید کسی باشد تا بتواند با اقشار گوناگون در ارتباط باشد و مجموعه‌ای از ویژگی‌های مثبت یک مدیر را هم دارا باشد.

وی با اشاره به انتخابات آتی مجلس شورای اسلامی، گفت: درست است که دولت فعلی اعتدال‌گرا نام گرفته اما نمی‌توان آرا و برنامه اصلاح‌طلبان را در پیروزی‌اش نادیده گرفت. بر همین اساس محتمل است که در دوره انتخابات آتی مجلس نیز مانند انتخابات ریاست‌جمهوری اخیر یکی از آرام‌ترین و در عین حال پرشورترین روزهای دانشجو را پشت سر گذاریم.

این عضو مجمع نیروهای خط امام همچنین گفت: دانشجویان به عنوان مدافعان اصلی نظام با رویکردی اصلاح‌گونه نقدهای درون نظام را مطرح می‌کردند. اگر خدای نکرده فضای دانشجویی بسته شود و آزادی مدنی از آن سلب شود اتفاقات ناخوشایندی روی خواهد داد.

غفاری در ادامه با تاکید بر انتخاب وزیر علوم منطبق با فضای دانشگاه‌ها، گفت: مردم در انتخابات خرداد گذشته نشان دادند که از دولت چه می‌خواهد. امروز نیز در آستانه معرفی وزیر جدید علوم، دولت باید ملاک‌هایی را برای انتخاب وی در نظر بگیرد. اول آنکه از جامعه علمی و مورد تایید اساتید دانشگاهی باشد. دوم آنکه موافق آزادی طلبی و آزاد‌ی‌خواهی در فضای دانشگاه‌ ما باشد و در آخر اینکه هنر فهم ادبیات و خواست دانشجویان را داشته باشد زیرا تاکید می‌کنم که درک و فهم ادبیات دانشجویان یک هنر بسیار بزرگ است.

انتهای پیام

کد N506846

وبگردی