آفتاب

یک فعال دانشجویی: رییس‌جمهور در سازمان ملل بر محور صلح تاکید کند

یک فعال دانشجویی: رییس‌جمهور در سازمان ملل بر محور صلح تاکید کند

سخنگوی سابق انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران گفت: ارائه پیشنهاد طرح جهان عاری از خشونت از سمت رییس‌جمهور کشورمان در مجمع عمومی سازمان ملل طرحی بسیار حساب شده بود، ایشان می‌تواند در ادامه همین طرح بر محور ائتلاف برای صلح تاکید کند.

محمد رهبری در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اظهار کرد: با توجه به اینکه در خاورمیانه به ویژه کشورهای اطراف ما خشونت و افراط‌گرایی بسیار زیاد شده ارائه طرح جهان عاری از خشونت از سمت رییس‌جمهور کشورمان در مجمع عمومی سازمان ملل که سال گذشته مطرح شد، طرحی بسیار حساب شده بود.

وی ادامه داد: طی سال گذشته شاهد ظهور داعش و گروه‌های افراطی در سوریه، عراق و دیگر کشورهای خاورمیانه بودیم. این پیشنهاد از سوی رییس‌جمهور کشورمان باعث شد تا توجه همه جهان به افراط‌گراهای منطقه جلب شود.

این فعال دانشجویی با اشاره به عملکرد دستگاه دیپلماسی ایران، تصریح کرد: با توجه به نوع دیپلماسی مدنظر آقای روحانی و عملکرد وزیر امور خارجه کشورمان و همچنین دستگاه دیپلماسی می‌توان نتیجه گرفت که این طرح می‌تواند خاورمیانه را به سمت صلح و آرامش بکشاند البته لازم بود که همایش‌های علمی ملی و بین‌المللی نیز در این زمینه برگزار شود.

سخنگوی سابق انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران همچنین گفت: با توجه به در پیش بودن سفر دوم آقای روحانی به سازمان ملل، خوب است که ایشان در ادامه همین طرح بر محور ائتلاف برای صلح تاکید کنند. ائتلاف برای صلح پیشنهادی برای صلح پایدار و تمام کشورهای جهان است.

وی همچنین خاطرنشان کرد: متاسفانه ما در خاورمیانه شرایط سختی را تجربه می‌کنیم. کشتار وحشیانه و افراط‌گری سراسر این منطقه را فرا گرفته است. باید ائتلافی صورت گیرد تا همه مردم جهان بر علیه این شرایط سخت به پا خیزند.

انتهای پیام

کد N506835

وبگردی