آفتاب
یک مدرس حوزه:

با فعالیت های فرق انحرافی با سلاح تخصصی و کارشناسانه مقابله شود

با فعالیت های فرق انحرافی با سلاح تخصصی و کارشناسانه مقابله شود

یک مدرس حوزه علمیه قم گفت: باید نسبت به فعالیت فرقه های انحرافی در کشور آگاه باشیم و به صورت تخصصی و کارشناسانه به سلاح مقابله با آن مجهز شویم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، منطقه گیلان، حجت الاسلام والمسلمین محمد کاشانی در اختتامیه دوره تربیت استاد فرق و مذاهب اظهار کرد: برگزاری دوره تربیت مدرس فرق و ادیان با توجه به وجود جریان‌ های افراط گرا در تمامی فرق و ادیان اقدامی مناسب و لازم است.

وی با بیان این‌که «فعالیت فرقه‌های انحرافی منجر به بروز اغتشاشات بین المللی شده است» افزود: فرق انحرافی منشا و محور فعالیت فرق نوظهور، عرفان‌های کاذب، شیطان پرستی و اقدامات وحشیانه داعش است.

این مدرس حوزه علمیه قم با بیان این‌که «تمامی ادیان با جریان‌های انحرافی و فعالیت‌های مخفیانه و آشکار آنان مواجه هستند» تصریح کرد: تفکرات افراطانه و تفریطانه در ادیان مختلف منجر به بروز فرقه‌های انحرافی می شود.

کاشانی با اشاره به برگزاری دوره تربیت استاد فرق و مذاهب برای مقابله با فرقه‌های انحرافی، تصریح کرد: مهارت ‌آموزی محور برگزاری دوره‌های مذکور بوده و صرفاً آموزش به تنهایی محور نبوده است.

وی با بیان این‌که «ارتقای مهارت در روش پژوهش، تدریس، مناظره چهره به چهره و فعالیت‌های اینترنتی در نقد نحله‌های انحرافی در این کارگاه به صورت جدی مورد تاکید بوده است» بیان کرد: ما در این کارگاه آموزشی نحله‌های انحرافی به خصوص شیعه شناسی را به صورت تخصصی داشته ایم که غنای آن مرهون پشتیبانی مسئولان استانی و کشوری است.

این مدرس حوزه علمیه قم به جریان‌های افراطی دینی در کشور و گیلان اشاره و اظهار کرد: مسیحیت تبشیری برگرفته از تفکرات مسیحیان صهیونیستی، تفکر سلفی‌گری و نحل انحرافی در ارامنه و عاشوری‌های ساکن در ایران از جمله فرق انحرافی در جامعه هستند.

انتهای پیام

کد N506778

وبگردی