آفتاب
رئیس کل دادگستری استان تهران:

تحقق امربه‌معروف و نهی ازمنکر مهمترین وظیفه حاکمان است

تحقق امربه‌معروف و نهی ازمنکر مهمترین وظیفه حاکمان است

نشست تخصصی استانی با عنوان قانون و امر به معروف و نهی از منکر درراستای اجرایی‌شدن شیوه‌نامه صادره از سوی معاونت فرهنگی قوه قضائیه به ریاست رئیس کل دادگستری استان تهران برگزار شد.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در این نشست که جمعی از مدیران قضایی، قضات دادسرا، تنی چند از مسئولین ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر و متولیان فرهنگی برخی از نهادهای اجرایی و انتظامی حضور داشتند، اسماعیلی رئیس کل دادگستری استان تهران ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای عزیز در آستانه‌ی هفته دفاع مقدس و آرزوی توفیقات روز افزون سلامتی کامل برای مقام معظم رهبری طی سخنانی اظهار کرد: اهمیت مقوله امر به معروف ونهی از منکر بر کسی پوشیده نیست و تحقق این امر علاوه بر آنکه یک وظیفه‌ی فردی و اجتاماعی است از مهمترین وظایف حاکمان جامعه اسلامی نیز می‌باشد و اجرای قوانین الهی توسط حکومت در سایه بها دادن به این امر مهم تسهیل خواهد شد.

وی در ادامه با اشاره به کلام کوتاهی از مولای متقیان علی (ع) افزود: دوام و قوام شریعت بر فریضه امر به معروف و نهی از منکر و همچنین اجرای حدودالهی استوار است که هر دوی این‌ها بدون حکومت قابل تحقق نیست و جزء وظایف حاکمیت به شمار می‌روند.

وی در ادامه با اشاره به تمهید مقدمات برگزاری همایش قانون و امر به معروف و نهی از منکر افزود: برپایی این نشست در واقع استفاده از نظرات بزرگواران در جهت بالا بردن غنای همایش ملی است. موضوعات مهمی همچون خلاء‌های قانونی و یا نحوه حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر می‌تواند موضوعات مهم این جلسه باشد تا عزیزان در این خصوص نظرات خود را به نحو شفاهی و یا کتبا اعلام نمایند، البته قابل ذکر است که دستگاه قضایی در چارچوب وظایف قانونی خود با قاطعیت تمام اقدامات لازم را معمول می‌دارد لیکن به نظر می‌رسد قبل از اقدام قضایی ضرورت دارد در مقدمات امر، برنامه ریزی‌های لازم صورت گیرد.

وی اظهار کرد: مهمترین مطلب در این میان این است که بایستی ابتدا خودمان عامل به معروف و تارک منکرات باشیم و به هر آنچه که امر می‌کنیم و یا دیگران را از آن نهی می‌نماییم التزام عملی داشته باشیم.

بر اساس این گزارش، همایش ملی قانون و امر به معروف و نهی از منکر از سوی معاونت فرهنگی قوه قضائیه در هفته اول آبان ماه سال جاری برگزار خواهد شد.

انتهای پیام

کد N506776

وبگردی