آفتاب
گزارش اتفاقات هفت روز ورزش؛

کولاک مردانی که فعلا به حاشیه نرفته‌اند/ افشای راز دایی در مورد احمدی‌نژاد!

کولاک مردانی که فعلا به حاشیه نرفته‌اند/ افشای راز دایی در مورد احمدی‌نژاد!

خبرگزاری مهر - گروه ورزشی: قهرمانی تیم ملی کشتی فرنگی ایران در جهان که برای نخستین بار رقم خورد، تداوم موفقیت‌های تیم ملی والیبال، افشاگری‌ علی دایی درباره محمود احمدی نژاد رئیس جمهور پیشین ایران در کنار تمدید قرارداد کارلوس کی‌روش را می‌توان از مهمترین اتفاقات هفت روز گذشته ورزش دانست.

به گزارش خبرنگار مهر، در هفته‌ای که گذشت تیم ملی والیبال ایران به روند موفقیت‌های خود ادامه داد و توانست به جمع شش تیم برتر دنیا صعود کند. تیم ملی کشتی فرنگی ایران هم برای اولین بار به عنوان قهرمانی جهان رسید. همچنین دو شکست برای تیم‌های فوتبال پایه در کنار تمدید قرارداد کی‌روش و افشاگری‌های علی دایی و علیرضا رحیمی را می‌توان از مهمترین اتفاقات هفت روز گذشته دانست:

نفت استقلال را سوزاند، تراکتور به صدر رسید
هفته هشتم لیگ برتر فوتبال روزهای پنجشنبه و جمعه هفته گذشته برگزار شد. در این هفته تیم استقلال مقابل تیم نفت تهران با دو گل شکست خورد. پرسپولیس با سرمربی جدید خود یعنی حمید درخشان برابر تیم نفت مسجد سلیمان به تساوی یک بر یک رسید. تراکتورسازی و سپاهان هم برابر حریفانشان پیروز شدند تا تراکتورسازی جای استقلال را در صدر جدول بگیرد.

شجاعی به الشحانیه پیوست
مسعود شجاعی با امضای قراداد یکساله به تیم الشحانیه قطر پیوست تا جمع بازیکنان ایرانی در لیگ قطر جمع شود.

قهرمانی تیم ملی کشتی فرنگی ایران
تیم ملی کشتی فرنگی ایران در مسابقات جهانی با کسب یک مدال طلا، یک نقره و دو برنز برای نخستین بار به عنوان قهرمانی رسید. سوریان (طلا)، امید نوروزی (نقره)، قاسم رضایی و افشین بیابانگرد (برنز) برای ایران مدال کسب کردند.

صعود تاریخی تیم ملی والیبال ایران
تیم ملی والیبال ایران در مرحله دوم مسابقات لیگ جهانی پس از برتری مقابل تیم‌های آرژانتین، استرالیا و صربستان به جمع شش تیم پایانی این مسابقات راه یافت. تیم والیبال در این مرحله فقط مقابل لهستان با نتیجه 3 بر 2 شکست خورده بود و به لطف پیروزی آرژانتین (با هدایت خولیو ولاسکو سرمربی پیشین ایران) برابر آمریکا توانست به مرحله سوم صعود کند.

حذف نوجوانان فوتبالیست و عدم راهیابی به جام جهانی
تیم فوتبال نوجوانان ایران که در مسابقات قهرمانی نوجوانان آسیا در تایلند توانسته بود به مرحله یک چهارم نهایی برسد، در این مرحله به مصاف کره شمالی رفت. این مسابقه در نهایت به ضربات پنالتی کشیده شد و تیم ایران شکست خورد تا شانس حضور در مرحله نیمه نهایی و صعود به جام جهانی نوجوانان را از دست بدهد.

برکناری سرپرست پرسپولیس و بازگشت خوردبین
بعد از برکناری علی دایی و اعضای کادر فنی پرسپولیس، محمد پنجعلی هم از سرپرستی این تیم کنار گذاشته شد تا محمود خوردبین به عنوان سرپرست جدید سرخپوشان به کادر فنی اضافه شود.

یک وزنه بردار بازی‌های آسیایی را از دست داد
احمدرضا براری، وزنه‌بردار 105 کیلویی کشورمان که سال گذشته در رقابت‌های قهرمانی 2013 جهان عنوان سومی وزن 105 کیلوگرم را به خود اختصاص داده بود به خاطر آسیب دیدگی از ناحیه عضله پشت پا، بازی‌های آسیایی 2014 اینچئون را از دست داد.

خبر تلخ برای کُشتی
بعد از اتمام مسابقات جهانی کشتی، امید نوروزی ملی پوش ایران که موفق شده بود مدال نقره مسابقات جهانی را کسب کند دچار آسیب دیدگی شد. گفته می‌شود نوروزی هم به احتمال زیاد مسابقات آسیایی اینچئون را از دست خواهد داد. با این حال کادر پزشکی تیم ملی کشتی در تلاش است با آب درمانی نوروزی را برای مسابقات آسیایی آماده کند.

افشاگری‌های رحیمی و دایی
برنامه دوشنبه شب نود در حالی برگزار شد که علیرضا رحیمی مدیرعامل و علی دایی سرمربی پیشین پرسپولیس دست به افشاگری زدند. رحیمی تاکید کرد که وزیر ورزش و جوانان در اولین جلسه با وی، خواسته که علی دایی برکنار شود. دایی هم بعد از چند سال سکوت گفت: دلیل اصلی برکناری ام از تیم ملی این بود که به من گفتند باید در ستاد انتخاباتی آقای احمدی نژاد باشم اما من قبول نکردم و آقایان مرا برکنار کردند.

بازگشت و تمدید قرارداد کی‌روش
کارلوس کی‌روش سرمربی تیم ملی فوتبال ایران بالاخره بعد از چند هفته حرف و حدیث فراوان، روز سه شنبه به ایران بازگشت و قراردادش را چهارساله و مشروط با تیم ملی تمدید کرد. این اتفاق در حالی رخ داده که هنوز درباره دستیاران کی‌روش تصمیم خاصی گرفته نشده و مشخص نیست چه کسانی در کادر فنی او حضور دارند.

شکست عجیب تیم امید ایران مقابل ویتنام
تیم فوتبال امید ایران در اولین مسابقه خود در مسابقات آسیایی اینچئون برابر تیم ویتنام شکست عجیبی خورد. ایران در این مسابقه با نتیجه 4 بر یک بازنده شد تا انتقادات از نلو وینگادا سرمربی پرتغالی تیم امید بالا بگیرد. تیم امید ایران امروز پنجشنبه در دومین دیدار خود به مصاف تیم قرقیزستان می‌رود.

انگشت نما شدن ایران در ویتنام
سایت بازیهای آسیایی اینچئون روز سه شنبه خبری را روی خروجی خود قرارداد مبنی بر اینکه یکی از اعضای کادر تدارکات تیم فوتبال امید ایران به خاطر برخوردنامناسب و غیراخلاقی با یکی از راهنماهای داوطلب زن این دوره از بازیها، از سوی پلیس بازداشت شده است. این مسئله بازتاب زیادی در رسانه‌های مختلف دنیا داشت.

مشخص شدن رئیس و سرپرست سه فدراسیون
هاشم اسکندری و مسعود سلیمانی پس از برگزاری جلسه مجمع فدراسیون‌های بیلیارد و اسکواش به عنوان رئیس این فدراسیون‌ها ابقا شدند. همچنین با پایان دوره چهار ساله ریاست محمدجعفر کامبوزیا در فدراسیون شطرنج، وزارت ورزش و جوانان برانوش نیک‌بین را به عنوان سرپرست فدراسیون شطرنج انتخاب کرد تا انتخابات این فدراسیون برگزار شود.

حدادی در لیگ چین ماندنی شد
حامد حدادی که عملکرد خوبی در جام جهانی 2014 بسکتبال داشت و مورد توجه تیم های اروپایی هم قرار گرفته بود، سرانجام در همان لیگ بسکتبال چین ماندنی شد.

کارت خدمت 12 فوتبالیست دیگر باطل شد
سازمان نظام وظیفه کارت معافیت 12 بازیکن فوتبال را باطل اعلام کرد و بر این اساس این بازیکنان نمی توانند تا تعیین وضعیت نظام وظیفه خود برای باشگاه هایشان بازی کنند. فهرست بازیکنانی که نام شان از سوی نظام وظیفه اعلام شده به این شرح است: آرش افشین، وحید مشایی زاده، فربد دهکردی، ابراهیم صالحی، محمد معاوی، عباس عسگری، میلاد شیخی، توحید غلامی، میلاد مدیر روستا، کوشا بختیاری زاده، امیر شریفی و میثم کریمی.

کد N506410

وبگردی