آفتاب

تاریخ کوروش و ارائه تصویری دقیق از دوران پرفراز و نشیبش

تاریخ کوروش و ارائه تصویری دقیق از دوران پرفراز و نشیبش

مدیر نشر شورآفرین از بازچاپ کتاب «تاریخ کوروش هخامنشی» با ویرایش جدید و افزودن مطالب تازه به آن خبر داد و گفت: این اثر جلد نخست مجموعه سه جلدی «تاریخ و تمدن ایران» است.

«تاریخ کوروش هخامنشی» تالیف «شروین وکیلی» است که با ویرایش جدید و افزودن مطالب تازه به چاپ دوم رسیده است، مجلدهای دیگر این مجموعه نیز با سبک و سیاق جدید منتشر خواهد شد. این کتاب برای نخستین بار در سال 1389 چاپ شد و اکنون با افزودن مطالبی از منابع تازه به روایت مستند تاریخ زندگی کوروش هخامنشی پرداخته است.

 کتاب با نگاهی تحلیلی، به زندگی و دستاوردهای کوروش می‌پردازد و می‌کوشد با مرور منابع اصلی و اسناد تاریخی عمده‌ای که به او ارجاع می‌دهد، تصویری دقیق‌تر و روشن‌تر از وی ترسیم کند و فهمی نقادانه و چندسویه را از تاریخ فرازآمدن کوروش بزرگ بازخوانی کند.

بنابراین گزارش، «تاریخ کوروش هخامنشی» جلد نخست از مجموعه سه جلدی «تاریخ تمدن ایران» است. دو جلد دیگر این مجموعه که به تاریخ هخامنشی اختصاص دارد با عنوان های «اسطوره معجزه یونان (تاریخ روابط ایران و یونان در زمان هخامنشی)» و «داریوش دادگر» نیز با سبک و سیاق جدیدی بازچاپ می شود.

وی درباره عدم رعایت نظم چاپ کتاب های مجموعه (تاریخ و تمدن ایران) افزود: سعی کردیم  که در واقع مطالب این کتاب ورای واقعیت نباشد.

مجموعه (تاریخ و تمدن ایران) از دوران باستان آغاز و تا دوره پهلوی زیرنظر شروین وکیلی و با بهره گیری از نویسندگان متخصص و متفاوت در هر دوره منتشر خواهد شد که به اعتقاد ناشر تلاش شده در این مجموعه اسطوره زدایی شود و چهره واقعی آن ها به دور از خرافه نمایش داده شود.

کتاب در 245 صفحه و با قیمت 8500 تومان روانه بازار نشر شده است. مجموعه «تاریخ اشکانیان» از همین مجموعه نیز به زودی منتشر می شود.

 

6060

کد N506393

وبگردی