آفتاب

ايران – آلمان؛ فقط يک گام تا نيمه نهايي

 ايران – آلمان؛ فقط يک گام تا نيمه نهايي

تيم ملي واليبال مردان ايران در نخستين ديدار خود از مرحله سوم رقابت هاي جهاني لهستان، ساعت 22.55 امشب در شهر کاتوويس به مصاف آلمان مي رود.

تيم ملي واليبال مردان ايران در نخستين ديدار خود از مرحله سوم رقابت هاي جهاني لهستان، ساعت 22.55 امشب در شهر کاتوويس به مصاف آلمان مي رود.

آلمان در مرحله اول این رقابت ها با برزیل همگروه بود و با قرار گرفتن در رده دوم گروه خود، جواز حضور در مرحله دوم پیکارها را به دست آورد. سپس در مرحله دوم نیز همراه با برزیل و روسیه به جمع شش تیم مسابقات راه یافت.

حریف چهارشنبه شب ایران از 10 بازی انجام داده در مسابقات امسال 7 پیروزی و 3 شکست را در کارنامه دارد و در حالی پا به میدان رقابت با ایران می گذارد که برای زنده نگه داشتن امیدش به حضور در مرحله نیمه نهایی، به پیروزی در برابر ایران نیاز دارد. چراکه با قبول شکست در برابر فرانسه، بدون امتیاز مانده و تنها در صورت غلبه بر ایران است که می تواند بخت صعود داشته باشد.

این در حالی است که ایران نیز خوب می داند با کسب پیروزی (با هر نتیجه ای) مقابل آلمان حضورش در مرحله نیمه نهایی مسابقات قهرمانی جهان قطعی شده و با راه یافتن به جمع چهار تیم برتر رقابت ها می تواند برای کسب مقامی شایسته با دیگر رقبایش مبارزه کند.

تیم ملی والیبال کشورمان که از همگروهی با تیم های قدرتمندی همچون ایتالیا، امریکا، فرانسه، بلژیک، صربستان، لهستان و آرژانتین مراحل اول و دوم رقابت های جهانی را با موفقیت پشت سر گذاشته و تاریخ ساز شده، با عزم جدی و انگیزه فراوان به مصاف آلمان می رود تا با دیکته کردن برتری خود بر حریفش، از خود یک پیروز و از تیم مقابل یک مغلوب بسازد تا به این ترتیب راه صعود ایران به مرحله نیمه نهایی هموار شود. اگرچه آلمان با تکیه بر بازی قدرتی و روحیه تیمی فوق العاده، حریف دست و پا بسته ای نیست و می تواند در صورت کوچکترین غفلتی برای هر حریفی خطرساز باشد، اما ایران نیز ششدانگِ هوش و حواسش جمع این بازی مهم است تا یک برگ دیگر را نیز از کتاب تاریخ خود ورق بزند.

ایران و آلمان تا کنون سه بار مقابل هم صف آرایی کرده اند که دو پیروزی از آن آلمان (جام جهانی 1991 / لیگ جهانی 2013) و یک پیروزی از آنِ ایران (لیگ جهانی 2013) بوده است. نتیجه هر سه بازی نیز 3 بر صفر رقم خورده است.


کد N505941

وبگردی