آفتاب

جبهه النصره: باب مذاکرات با دولت لبنان باز است

جبهه النصره: باب مذاکرات با دولت لبنان باز است

ایسنا نوشت:

گروه جبهه النصره در بیانیه‌ای اعلام کرد که باب مذاکرات با دولت لبنان برای آزادسازی نظامیان این کشور همچنان باز است.

به گزارش پایگاه اینترنتی شبکه خبری الجزیره، گروه تروریستی جبهه النصره در بیانیه‌اش که در صفحه خود در توییتر منتشر شد، اعلام کرد: باب مذاکرات با دولت لبنان برای تعیین سرنوشت نظامیان لبنانی همچنان باز است و خواسته‌های ما خواسته‌هایی غیرممکن نیست.

در این بیانیه آمده است: باب مذاکرات از سوی دولت لبنان زمانی بسته شد که مسئولان لبنانی اعلام کردند مذاکرات احتمالا یک ماه یا دو ماه به طول می‌انجامد.

در ادامه این بیانیه تاکید شده است: دیگر صبر ما سر آمده و احتمالا محمد حمیه، اولین نظامی لبنانی خواهد بود که بهای اقدامات ارتش را می‌پردازد.

گروه جبهه النصره در آغاز ماه جاری میلادی فایلی تصویری را منتشر کرد که در آن 18 تن از نیروهای ارتش و پلیس لبنان که طی درگیری‌ها با افراد مسلح سوری در شهرک عرسال ربوده شدند، اعلام کردند اگر حزب الله از جنگ در سوریه دست برندارد این نظامیان بهای آن را می‌پردازند.

جمع زیادی از خانواده‌های نظامیان ربوده شده لبنانی نیز هفته گذشته دست به تحصن در بیروت زدند تا بر دولت برای انجام اقدامات فوری جهت آزادسازی نظامیان فشار بیاورند.

اخیرا نیز تمام سلام، نخست وزیر لبنان از تلاش‌های دولت قطر و میانجی‌گری این کشور برای آزادسازی نظامیان ربوده شده قدردانی کرد.

افراد مسلح سوری اوت گذشته به مراکز ارتش و نیروهای امنیتی لبنان در شهرک عرسال واقع در شمال شرق این کشور یورش برده و دست کم 20 تن از نیروهای ارتش را کشته و چندین تن دیگر را زخمی کردند.

52261

کد N505784

وبگردی