آفتاب

ابراز تاسف کمیته‌ بین‌المللی صلیب سرخ از قتل راننده‌ آمبولانس در یمن

ابراز تاسف کمیته‌ بین‌المللی صلیب سرخ از قتل راننده‌ آمبولانس در یمن

کمیته‌ بین‌المللی صلیب سرخ از شنیدن خبر مرگ یک راننده‌ی آمبولانس که برای وزارت بهداشت و جمعیت یمن کار می‌کرد ابراز تاسف کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دفتر کمیته بین المللی صلی سرخ در صنعا، "محمد سعید النمر" 27 ساله، در اثر جراحت حاصل از یک گلوله که در جریان انجام وظیفه در یک موقعیت اضطراری در درگیری‌های صنعا به وی اصابت کرده بود، در روز 18 شهریور جان خود را از دست داد. همچنین یکی از آمبولانس‌های هلال احمر یمن هدف گلوله قرار گرفت.

در همین رابطه "سدریک شوایتزر" رئیس نمایندگی کمیته‌ بین‌المللی صلیب سرخ در صنعا گفت: کمیته‌ بین‌المللی صلیب سرخ به شدت نگران میزان مرگ و میر و جراحات ناشی از وقایع چند روز اخیر است و از تمامی طرف‌های درگیر می‌خواهد تا در تمامی زمان‌ها به حق حیات و کرامت انسانی احترام گذارند.

وی افرود: مجروحان و پرسنل، وسائط نقلیه و تأسیسات درمانی باید از سوی همگان مورد حمایت و احترام قرار گیرند. کارکنان درمانی باید مجاز باشند تا خدمات ضروری خود را ارائه و به مجروحان از هر طرف که هستند، رسیدگی نمایند. نیروهای امنیتی و تمامی حاملان سلاح باید همواره قوانین ملی، بین‌المللی و عرفی حاکم بر کاربرد زور را رعایت کنند.

کمیته‌ بین‌المللی صلیب سرخ که از 1341 در یمن فعالیت می‌کند، از سال 1373 حضور دائمی در صنعا داشته است. این سازمان با تمامی طرف‌های حاضر در درگیری جاری در تماس است و از نزدیک وقایعی را که در روزهای اخیر در صنعا اتفاق افتاده‌اند دنبال می‌کند.

کد N505612

وبگردی