آفتاب

بازدید هیات عالی‌رتبه دانشگاهی آلمان از پارک فناوری پردیس

بازدید هیات عالی‌رتبه دانشگاهی آلمان از پارک فناوری پردیس

رییس موسسه تبادلات آکادمیک آلمان (DAAD) به‌ همراه هیاتی عالی‌رتبه روز گذشته با حضور در پارک فناوری پردیس معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، زمینه‌های همکاری متقابل با این پارک را بررسی کرد.

به گزارش سرویس علمی ایسنا رییس موسسه تبادلات آکادمیک آلمان به‌همراه هیاتی عالی‌رتبه از روسای دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی آلمان، با حضور در پارک فناوری پردیس معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، طی نشستی مشترک به بررسی زمینه‌های همکاری متقابل با این پارک پرداختند.

در ابتدای این نشست بعد از معرفی پارک به میهمانان و آشنایی اعضای هیات آلمانی با ساختار و ساز و کارهای حمایتی آن، دکتر وینتر منتل، رییس موسسه تبادلات آکادمیک آلمان، ضمن اشاره به ترکیب اعضای هیات، متشکل از روسای دانشگاه‌ها و مؤسسات پژوهشی کشور آلمان، دلیل حضور نمایندگان عالی جامعه دانشگاهی این کشور را بررسی امکان همکاری و این‌که چه موقعیت‌هایی برای تبادلات بین‌المللی به‌صورت پایدار با پارک فناوری پردیس وجود دارد، دانست.

در ادامه این بازدید مهندس مهدی صفاری‌نیا رییس پارک فناوری پردیس معاونت علمی با اشاره به وجود نگاه مثبت در ایران به بخش صنعت و فناوری آلمان، از آمادگی پارک فناوری پردیس معاونت علمی برای اختصاص خط اعتباری نیم میلیون دلاری در صورت تعریف طرح‌های مشترک پژوهشی و همکاری درتولید پتنت‌ها و تأسیس شرکت‌های مشترک خبر داد.

وینتر منتل رییس DAAD آلمان نیز ضمن استقبال از این پیشنهاد خاطر نشان کرد: شرایط خوبی برای همکاری فراهم است و موسسه تبادلات آکادمیک آلمان به‌عنوان نماینده همه دانشگاه‌های این کشور، نهادی مهم برای این امر محسوب می‌شود.

همچنین در این نشست تعدادی از اعضای این هیات از جمله پروفسور ارنست شوماختنبرگ رییس دانشگاه آخن، پروفسور ولفگانگ شارک رییس دانشگاه روستوک، پروفسور هانس یورگن پرومل رییس دانشگاه فنی دارم‌استید، پروفسور ماری‌لویس کلوتز رییس دانشگاه علمی کاربردی راین وال و پروفسور گرگور واندربیک پژوهشگر حوزه تأمین مالی عمومی و اقتصادی در دانشگاه راین وال، به ارائه پرسش‌های خود پرداختند.

موفقیت پارک فناوری پردیس معاونت علمی علیرغم وجود شرایط تحریمی، تعداد پتنت‌های پارک و مسائل حقوقی مربوط به آن، روند حمایت از دانشجویان برای تبدیل شدن به نیروهای کارآفرین و آمادگی پارک برای پذیرش سرمایه‌گذاری خارجی از جمله سوالاتی بود که از سوی هیات آلمانی طرح شد و مورد بررسی قرار گرفت.

در پایان، رییس موسسه تبادلات آکادمیک آلمان و هیات عالی‌رتبه دانشگاهی این کشور، از نمایشگاه دائمی محصولات فناورانه کشور بازدید کردند و با حضور در یکی از شرکت‌های تولید تجهیزات حوزه فناوری نانو از نزدیک با توانمندی‌های شرکت‌های دانش‌بنیان عضو پارک فناوری پردیس معاونت علمی آشنا شدند.

انتهای پیام

کد N505180

وبگردی