آفتاب

امارات 2 راکتور هسته‌ای جدید تاسیس می‌کند

امارات 2 راکتور هسته‌ای جدید تاسیس می‌کند

ایسنا نوشت:

"هیات فدرال نظارت بر انرژی هسته‌ای" امارات با تاسیس دو راکتور هسته‌ای جدید در ابوظبی موافقت کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه مصری الیوم‌السابع، "هیات فدرال نظارت بر انرژی هسته‌ای امارات" در بیانیه‌ای اعلام کرد که این هیات به مؤسسه انرژی هسته‌ای این کشور اجازه داده تا تاسیس دو راکتور هسته‌ای دیگر را در ابوظبی آغاز کند که این راکتورها علاوه بر راکتورهای آب فشار قوی و با طراحی کره‌ای است که میزان انرژی تولیدی هر کدام از آن‌ها 1400 مگاوات است.

هیات فدرال نظارت بر انرژی هسته‌ای امارات در ژوئیه 2011 مجوز تأسیس راکتور 1 و 2 را در منطقه العربیة در ابوظبی صادر کرده بود و قرار است مؤسسه انرژی هسته‌ای امارات در سال آتی مجوز آغاز به کار این دو راکتور را دریافت کند.

احمد المزورعی، رییس‌ شورای اداری هیئت فدرال نظارت بر انرژی هسته‌ای امارات در این‌باره گفت: توافق با تاسیس این دو راکتور هسته‌ای به معنای پیشرفت چشمگیر دولت امارات در برنامه انرژی هسته‌ای خود است و تصمیم برای تأسیس راکتور 3 و 4 پس از گفت‌و گوها و پژوهش‌های 200 کارشناس هیئت مذکور و کارشناسان فنی دیگر و طی 18 ماه صورت گرفته است.

هیات فدرال نظارت بر انرژی هسته‌ای امارات همچنین در طول این مدت با "آژانس بین‌المللی انرژی اتمی" و برخی مسئولان کره‌ای همکاری داشته است.

52261

کد N505056

وبگردی