آفتاب

استاندار البرز: سازندگی کشور در گرو رونق اقتصاد تعاونی‌هاست

استاندار البرز: سازندگی کشور در گرو رونق اقتصاد تعاونی‌هاست

استاندار البرز گفت: توسعه اقتصاد تعاونی به ویژه در حوزه‌های دانش‌ بنیان، سازندگی و رونق اقتصادی کشور را به دنبال دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، سیدحمید طهایی، عصر روز گذشته (24شهریور)، در نهمین جشنواره تجلیل از کارآفرینان و تعاونی‌های برتر استان البرز که با حضور قائم مقام وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی، مدیرکل جهاد کشاورزی البرز، فرماندار کرج، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی البرز و جمعی از کارآفرینان نمونه البرزی در سالن همایش موسسه تحقیقات اصلاح و تهیه نهال و بذر برگزار شد، طی سخنانی اظهارکرد: تعاونی‌ها می‌توانند یک اهرم مناسب برای توسعه اقتصادی به شمار آیند که همگام با سیاست‌های دولت در بهبود شرایط زندگی، کار، تولید و ارتقای سطح درآمد و وضعیت اجتماعی مردم مؤثر باشند.

وی افزود: با توسعه بخش‌های تعاونی نه تنها شیوه‌های کهنه اقتصادی نوین می‌شود بلکه شرایط اقتصادی - اجتماعی عادلانه‌تری نیز در جامعه برقرار می‌شود.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: تعاونی‌ها با دارا بودن اصولی مانند عضویت آزاد، سود محدود سرمایه و آموزش و همکاری در میان تعاونی بستر مناسبی برای فعالیت کارآفرینان ایجاد می‌کنند، بستری که با بهره‌گیری از مزیت‌های آن می‌توان به میزان قابل توجهی توسعه اقتصادی کشور را رقم زد.

طهایی در بخش دیگری از سخنان خود به گسترش فضای تدبیر و امید در جامعه اشاره کرد و گفت: با روی کار آمدن دولت یازدهم، آرامش و امیدواری روز به روز در دل مردم افزایش می‌یابد؛ چرا که مردم شاهد تلاش مسئولان در راستای رفع مشکلات موجود هستند.

نماینده عالی دولت در استان البرز ادامه داد: خوشبختانه دولت تدبیر و امید نیز به اعتماد مردم پاسخ مثبت داده و طی یک سال اخیر خدمات مطلوبی را در زمینه‌های مختلف به مردم ارائه کرده است.

وی تصریح کرد: در شرایط فعلی همت دولت بر رفع رکود و تورم موجود متمرکز شده است اما برای نتیجه بخش بودن این تلاش، دولت به همکاری مسئولان و فعالان عرصه اقتصادی نیاز دارد.

این مقام مسئول در پایان تلاش کارآفرینان و تعاونی‌ها را برای رفع مشکلات اقتصادی جامعه ضروری دانست و گفت: اگر کارآفرینان و تعاونی‌ها به دولت را یاری رسانند و تولید و خدمت‌رسانی به مردم را افزایش دهند می‌توان امیدوار بود که در آینده‌ای نه چندان دور بسیاری از مشکلات اقتصادی جامعه مرتفع خواهد شد.

انتهای پیام

کد N504953

وبگردی