آفتاب
براساس نتایج نظرسنجی:

"روابط میان نژادها در دوران ریاست جمهوری اوباما بدتر شده است"

"روابط میان نژادها در دوران ریاست جمهوری اوباما بدتر شده است"

نظرسنجی جدید صورت گرفته حاکی از آن است که حدود نیمی از آمریکایی‌ها در مناطق انتخاباتی مهم معتقدند که روابط نژادی در دوران ریاست جمهوری نخستین رییس‌جمهور سیاهپوست این کشور، بدتر شده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه دیلی‌میل، این نظرسنجی صورت گرفته توسط پایگاه اینترنتی پولتیکو در هفته‌های آخر ماه اوت و اول سپتامبر سال جاری میلادی نشان داد که 46 درصد از ساکنین مناطق انتخاباتی مهم آمریکا معتقدند که تنش‌های نژادی در دوران ریاست جمهوری باراک اوباما افزایش یافته‌اند.

تنها شش درصد از شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی گفتند که روابط نژادی در دوران ریاست جمهوری اوباما بهبود یافته است.

داده‌های این نظرسنجی به دنبال مرگ یک نوجوان سیاهپوست در فرگوسن، واقع در ایالت میسوری منتشر شده که توسط یک پلیس سفید‌پوست به ضرب گلوله کشته شد.

این در حالی است که در این نظرسنجی اکثرا شرکت‌کنندگان سفید پوست گفته‌اند که در دوران ریاست جمهوری پنج سال و نیمی اوباما روابط میان نژادها بدتر شده است.

در این نظرسنجی 38 درصد از شرکت‌کنندگان سیاهپوست و 49 درصد از سفیدپوستان همین نظر را داشتند.

این نظرسنجی درباره روابط میان نژادها، بخشی از نظرسنجی پیش از انتخابات فدرالی است که قصد دارد به حال و هوای رای‌دهندگان در مناطق انتخاباتی مهم پی ببرد.

در نوامبر سال جاری میلادی مردم آمریکا به پای صندوق‌های رای می‌روند تا انتخاب کنند که کدام حزب سیاسی کنترل مجلس نمایندگان و کدام‌ یک کنترل سنا را به عهده گیرد.

انتهای پیام

کد N504746

وبگردی