آفتاب
جعفرزاده:

رییس‌جمهور در سازمان ملل «پرهیز از افراط‌گری» را پیشنهاد دهد

رییس‌جمهور در سازمان ملل «پرهیز از افراط‌گری» را پیشنهاد دهد

یک نماینده مجلس شورای اسلامی پیشنهاد کرد که رییس‌جمهور در دومین حضور خود در مجمع عمومی سازمان ملل «پرهیز از افراط‌ گری» را مطرح کند.

غلامعلی جعفرزاده در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اظهار کرد: سال گذشته رییس‌جمهور در سفر به نیویورک پیشنهاد جهان عاری از خشونت را در مجمع عمومی سازمان ملل طرح کرد که به تصویب رسید، این پیشنهاد مواضع ایران را نشان داد و اینکه ایران در چه فضای فرهنگی و اعتقادی قرار دارد و در مقابل جوسازی و فضاسازی‌هایی که علیه ایران می‌شود صحت ندارد.

وی افزود: اگر جهان عاری از خشونت در یک سال گذشته محقق نشد دلیلش ظهور و بروز صهیونیست‌ها و نوع تفکر خشن آمریکایی‌ها بود، وجود داعش که زاییده اسرائیلی‌هاست موجبات این را فراهم کرد که کشورهای منطقه در خوف و رجاء روزگار بگذارند، امروز هم وجود داعش و طالبان مرده‌ای که مترصد زنده شدن است نتیجه حضور غربی‌ها در منطقه است.

نماینده مردم رشت در مجلس یادآور شد: دنیا یک روز به این نتیجه خواهد رسید که چرا این شعارهای خوب، عاقلانه و علمی تحقق پیدا نمی‌کند، قطعا یکی از دلایل آن وجود گروهک‌های ساخته و پرداخته غرب است.

جعفرزاده با بیان اینکه رییس‌جمهور می‌تواند در مجمع عمومی سازمان ملل پیشنهاد «پرهیز از افراط‌گرایی» را مطرح کند، خاطرنشان کرد: اینکه آقای روحانی پرهیز از افراط و تندروی را مبنای کار قرار دهند امری محکمه‌پسند است و مورد پذیرش هر انسان عاقلی قرار می‌گیرد.

وی در پایان گفت: در هر قوم، قبیله، دین و آیینی وقتی صحبت از افراط‌ می‌شود باید دانست که انحرافی در آن وجود دارد و جلوی این افراط باید گرفته شود.

انتهای پیام

کد N504745

وبگردی