آفتاب

دفاع تمام قد قالیباف از عملکرد خود در حوزه زنان

دفاع تمام قد قالیباف از عملکرد خود در حوزه زنان

شهردار تهران گفت: جامعه زنان باید توجه کنند که با شعارزدگی و آقاسالاری و رفتارهای سیاسی، مشکلات زنان در جامعه قابل حل و فصل نیست؛ اما به حضور کمی و کیفی زنان معتقدیم و در این جهت تلاش می‌کنیم.

به گزارش خبرنگار سرویس «اجتماعی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، محمدباقر قالیباف در افتتاحیه جشنواره زنان و تولید ملی که صبح امروز در بوستان گفت‌وگو برگزار شد، اظهار کرد: امروز زنان ما با مسائل و مشکلات اساسی روبه‌رو هستند و ما به عنوان مدیران جامعه در هر سطحی باید در این زمینه اقدام کنیم. زنان باید به این موضوع توجه داشته باشند که مدیران چه اقداماتی در زمینه موضوعات اقتصادی زنان، مسائل فرهنگی و آموزشی نسبت به خانواده و حقوق اساسی زنان کرده‌اند وگرنه حرف زدن از هرکسی برمی‌آید.

وی در ادامه گفت: امروزه زنان ما با خودباوری و حفظ هویت اسلامی خود، در دهه پیشرفت و عدالت باید تلاش کنند و به این نکته توجه کنیم که نقش زنان در پیشرفت کشور و تولید ثروت، منزلت و قدرت کجاست؟


شهردار تهران با اشاره به موضع‌گیری‌های رسانه‌ها در چند ماه اخیر در مورد سخنانش افزود: در ماه‌های اخیر به بهانه‌های مختلف و بی‌اساس، انتقاداتی را در حوزه زنان به بنده و شهرداری تهران شده است؛ اما این انتقادات واقعا هیچ اساسی نداشته است چون متن صحبت‌های من روشن و مشخص است.

قالیباف تاکید کرد: رفتار و عملکرد من نسبت به باورهای خودم درباره زنان در هرجا که بوده‌ام مشخص است. آیا سراغ دارید که در زمینه زنان به ویژه زنان سرپرست خانوار در عرصه اقتصادی مجموعه‌ای در تاریخ بلدیه وجود داشته باشد؟ ما تمام توانمان را درزمینه نقش زنان در تولید به‌ کار بسته‌ایم؛ البته راضی نیستیم، چراکه رضایت از عملکرد موجب توقف در مرحله کنونی می‌شود.


وی افزود: امروزه به علت مدیریت غلط افراد در دوره‌ها و مسئولیت‌های مختلف، برخی زنان سرپرست خانوار در تامین حداقل هزینه‌های زندگی خود مانده‌اند ولی ما تلاش کرده‌ایم و بسترهای لازم را برای آنان فراهم می‌کنیم.


کد N504711

وبگردی