آفتاب

ادامه مذاکرات فرستاده سازمان ملل در یمن با دولت و حوثی‌ها

ادامه مذاکرات فرستاده سازمان ملل در یمن با دولت و حوثی‌ها

در حالی که فرستاده سازمان ملل به یمن همچنان به مذاکرات خود با دولت این کشور و حوثی‌ها برای حل بحران یمن ادامه می‌دهد گروه حوثی‌ها اردوگاه جدیدی را در اطراف صنعا ایجاد کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه خبری الجزیره، حوثی‌ها پنجمین پادگان مسلح را در اطراف صنعاء ایجاد کرد و با این اقدام محاصره پایتخت را شدت بخشید.

به گزارش منابع گروه حوثی اردوگاه جدیدی را در نزدیکی ورودی شمال غربی صنعاء برای فشار آوردن بر عبد ربه منصور هادی، رئیس جمهوری یمن جهت برآوردن خواسته‌های آن‌ها ایجاد کرده است.

اخیرا گروه حوثی‌ دست به تظاهرات گسترده‌ای علیه دولت زده و خواهان برکناری دولت کنونی و لغو تصمیم افزایش قیمت فرآورده‌های نفتی شده است.

حوثی‌ها همچنین اخیرا با چادر زدن در اطراف وزارت کشور و موسسات اصلی خواهان استعفای دولت شده‌اند.

از سوی دیگر درگیری‌های شدیدی میان افراد مسلح حوثی و نیروهای ارتش در شهر الجوف در شمال یمن رخ داد که موجب کشته و زخمی شدن چند تن شد.

منابع قبایل اعلام کردند که این درگیری‌ها زمانی رخ داد که افراد مسلح به چند سرباز یمنی و چند تن از افراد قبایل در استان الجوف حمله کردند.

به گزارش این منابع افراد مسلح در تلاش بودند تا به مناطقی که اخیرا ارتش کنترل آن را در دست دارد وارد شوند.

همچنین مسئولان امنیتی یمنی و قبایل سنی در شهر الجوف اعلام کردند که در درگیری‌های میان قبایل سنی عضو گروه اخوان المسلمین و گروه حوثی 25 تن کشته شدند.

این در حالی است که جمال بن عمر، فرستاده سازمان ملل به یمن همچنان به تلاش‌ها و مذاکرات خود با دولت و گروه حوثی برای حل بحران کشور و رسیدن به توافق ادامه می‌دهد.

به گزارش منابع بن عمر با نمایندگان گروه‌های سیاسی و همچنین رهبران حزب اصلاح در یمن دیدار کرده است.

از سوی دیگر آلان دنکان، فرستاده ویژه دولت انگلیس به یمن برای اولین بار جهت حمایت از روند انتقال سیاسی در این کشور در سفری دو روزه به یمن رفت و قرار است در این سفر با عبدربه منصور هادی و برخی از مسئولان یمنی دیدار کند.

در بیانیه وزارت خارجه انگلیس به نقل از دنکان آمده است: در دوره کنونی که یمن با چالش‌هایی رو به رو شده است عبدربه منصور هادی نیاز به حمایت کامل از سوی شرکای بین‌المللی دارد.

وی از دولت یمن خواست تا اقدامات لازم را برای تدوین قانون اساسی جدید و فراهم سازی شرایط برای برگزای انتخابات اتخاذ کند.

وی همچنین نسبت به تلاش برخی طرف‌ها برای ناکام گذاشتن روند سیاسی یمن هشدار داد.

انتهای پیام

کد N504567

وبگردی