آفتاب

آزمایش آمادگی جنگی یگان‌های دفاع هوایی روسیه

آزمایش آمادگی جنگی یگان‌های دفاع هوایی روسیه

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد: جنگنده‌ها و هلی‌کوپترهای نیروی هوایی این کشور آمادگی نظامی یگان‌های آماده‌باش دفاع هوایی ارتش مناطق شرقی روسیه را به بوته آزمایش گذاشتند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری ایتارتاس، در این آزمایش هواپیماها و هلی‌کوپترهای جنگنده از 15 نوع مختلف از جمله سوخوی – 27، MIG-31، توپولف- 134، آنتونف- 26، آنتونف – 72، Mi-8 و ka-52 شرکت داشتند که حرکات و رفتار اهداف هوایی که به حریم هوایی روسیه تجاوز می‌کنند را شبیه‌سازی کرده بودند.

هدف این جنگنده‌ها عبور از دفاع هوایی بدون جلب توجه ایستگاه‌های رادار و سیستم‌های موشکی بود. برای این منظور، این هواپیماها و هلی‌کوپترهای جنگی با سرعت‌های مختلفی در ارتفاعات مختلف از 50 متر تا 10 هزار متر پرواز کردند.

اکثر این پروازها با سیستم‌های شناسایی که در پایین‌ترین ارتفاع ممکن خاموش می‌شود، اجرا شدند تا از کنار مشخصه‌های این منطقه عبور کنند.

این پروازها در طول روز و پس از غروب انجام شد و توسط ابزار کنترل اهداف زمینی و هوایی ثبت شدند. بر اساس تکمیل روند بازرسی غیر رسمی یگان‌ها و سرویس‌های ارتش منطقه شرقی که به دستور فرمانده کل قوای نیروهای مسلح روسیه از 18 سپتامبر سال جاری میلادی آغاز شده، ارزیابی عملکرد نیروهای دفاع هوایی صورت می‌گیرد.

این بازرسی که تا پنج‌شنبه به طول می‌انجامد شامل حدود 100 هزار نیروی ارتش از پنج شاخه چند سرویسی ارتش منطقه شرقی است که فرماندهی افسران نیروی هوایی، نیروی دفاع هوایی، کشتی‌های یگان پاسیفیک و هم‌چنین کارکنان هوانوردی نظامی و استراتژیک را بر عهده دارند.

انتهای پیام

کد N504545

وبگردی