آفتاب

بیش از 3100 کشته و 8000 مجروح در اوکراین تاکنون

بیش از 3100 کشته و 8000 مجروح در اوکراین تاکنون

تعداد تلفات در دونتسک و لوهانسک در مناطق شرقی اوکراین از آغاز ماه آوریل به 3100 تن رسیده است. هم‌زمان بیش از 8000 تن در این درگیری‌ها مجروح شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری ایتارتاس، دفتر هماهنگی کمک‌های بشردوستانه سازمان ملل در گزارشی اعلام کرد، حدود 3171 تن در این درگیری‌ها کشته شده‌اند که 27 کودک در بین آن‌ها بوده است و 8061 تن دیگر نیز در این جنگ مجروح شده‌اند.

هم‌چنین تعداد افرادی که خانه‌هایشان را در این مناطق به علت درگیری‌های مسلحانه بین نیروهای حامی دولت کی‌یف و "نیروهای دفاعی شخصی" ترک کرده‌اند به بیش از 263 هزار تن رسیده است و حدود 366 هزار اوکراینی به کشورهای همسایه گریخته‌اند که حدود 325 هزار نفر از آن‌ها به روسیه رفته‌اند.

اطلاعات این گزارش تا 11 سپتامبر را در برمی‌گیرد.

مقامات سازمان ملل پیش‌تر اعتراف کرده بودند که تعداد واقعی پناهندگان بسیار بیشتر است و به یک میلیون تن می‌رسد چرا که بسیاری از آوارگان از ثبت نام خود در دفاتر آمارگیری خودداری کرده‌اند. در آماری که از آوارگان وجود دارد، تنها تعداد کسانی که در آژانس‌های قانونی اطلاعات آوارگان ثبت نام کردند، در نظر گرفته شده‌اند.

در مقابل، سرویس مهاجرت فدرال روسیه ادعا می‌کند که بیش از 814 هزار تن از شهروندان اوکراینی از آغاز سال جاری میلادی به این کشور وارد شده‌اند.

دفتر هماهنگی کمک‌های بشردوستانه سازمان ملل معتقد است اگرچه به آتش‌بس 5 سپتامبر کاملاً عمل شده اما گزارش‌هایی از نقض آن وجود دارد.

در گزارش این سازمان هم‌چنین به مشکلات و دشواری‌هایی که در مسیر دسترسی به منطقه درگیری برای اکثر آژانس‌های بشردوستانه وجود دارد، اشاره شده است.

به گفته این گزارش، کل جمعیتی که تحت تاثیر این جنگ قرار گرفتند را حدود 5 میلیون تن می‌شود.

در 14 اوت سازمان ملل از خیرین درخواست کرد تا 33 میلیون دلار به کمک‌ها و امور بشردوستانه در اوکراین اختصاص دهند. اما مقامات سازمان ملل اذعان می‌کنند که شرایط از آن موقع به شدت بدتر شده است و به همین دلیل تقاضا برای کمک نیز بیشتر شده است.

تاکنون تنها 21 درصد از نیازهای موجود در این منطقه برطرف شده است.

انتهای پیام

کد N504539

وبگردی