آفتاب

نبیل العربی حمایت از دولت جدید عراق را در مقابله با داعش خواستار شد

نبیل العربی حمایت از دولت جدید عراق را در مقابله با داعش خواستار شد

دبیرکل اتحادیه عرب ضمن تاکید بر لزوم احترام به حاکمیت، وحدت اراضی و ثبات سیاسی عراق خواهان حمایت از دولت جدید این کشور در مقابل گروه داعش شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه مصری الیوم السابع، نبیل العربی، دبیرکل اتحادیه عرب در سخنانی در کنفرانس بین‌المللی حمایت از صلح و امنیت در عراق که روز دوشنبه در پاریس برگزار شد، بر لزوم حمایت از دولت جدید عراق و کمک به این کشور برای انجام مسئولیت‌های خود جهت حفظ صلح و امنیت و مقابله با خطرات و چالش‌ها تاکید کرد و خواهان انجام اقدامات مناسب برای مقابله گسترده با پدیده تروریسم در هر مکانی شد.

وی ضمن تاکید بر لزوم تقویت فرهنگ گفت‌وگو و مذاکره و ایجاد تفاهم میان ادیان و تمدن‌ها و فرهنگ‌های مختلف، گفت: ما نباید تروریسم را به دین، ملیت، نژاد یا تمدن خاصی ربط بدهیم.

العربی تصریح کرد: وحدت ملی عراق ضمانت و رکن اساسی برای تقویت توانایی‌های دولت وحدت ملی این کشور به رهبری حیدر العبادی، نخست وزیر عراق است.

العربی همچنین خواستار افزایش تلاش‌ها برای ایجاد برنامه‌های کاری مشترک جهت اجرای قطعنامه 2170 شورای امنیت شد که هدف آن تشکیل تیم نظارتی برای اجرای مجازات‌ها و تحریم‌های گسترده علیه گروه "دولت اسلامی" (داعش)، جبهه النصره و قطع ارسال کمک‌های مالی برای گروه‌های تروریستی است.

وی گفت: شورای اتحادیه عرب در هفتم ماه جاری میلادی تصمیم مهمی اتخاذ و بر لزوم پایبندی تمامی کشورهای عربی به اتخاذ تدابیر سیاسی، امنیتی، فکری و فرهنگی فراگیر برای مقابله با خطر تروریسم تاکید کرده است.

العربی همچنین طرح دولت بحرین در خصوص مقابله با ارسال کمک‌های مالی برای تروریست‌ها را تایید کرد.

العربی گفت: جنایت‌های زشتی "که داعش علیه مسیحیان، ایزدی‌ها، ترکمان‌ها، کردها، شیعیان و اهل تسنن انجام داده، جنایت‌هایی علیه اقلیت‌های نژادی یا دینی خاصی نیست بلکه جنایت‌هایی علیه تمامی بشریت است.

وی بر لزوم پایبندی به حفظ حاکمیت، وحدت اراضی، ثبات سیاسی، وحدت ملی عراق و لزوم مخالفت با مداخله در امور داخلی این کشور تاکید کرد.

انتهای پیام

کد N504529

وبگردی