آفتاب

کلاه‌آبی‌های سازمان ملل جولان را ترک کردند

کلاه‌آبی‌های سازمان ملل جولان را ترک کردند

یک سخنگوی سازمان ملل متحد اعلام کرد که صدها نیروی کلاه آبی سازمان ملل به دلیل تشدید درگیری‌ها در سوریه از نوار مرزی در بلندی‌های جولان به سرزمین‌های اشغالی عقب‌نشینی کرده‌اند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، فرهان حق، سخنگوی سازمان ملل در این رابطه گفت که وضعیت در بسیاری از نقاط این منطقه رو به وخامت گذارده و واحدهای سپاه حافظ صلح سازمان ملل مجبور به عقب‌نشینی شده‌اند.

نیروی کلاه آبی سازمان ملل در بلندی‌های جولان مستقر شده بودند تا حافظ صلح باشند. تشدید درگیری میان ارتش سوریه و تروریست‌های جبهه النصره این واحدها را به عقب‌نشینی واداشته است.

تعداد نیروهای سازمان ملل در جولان به 1233 تن می‌رسد که این افراد از شش کشور هند،‌ فیجی، فیلیپین، ایرلند، هلند و نپال هستند.

اخیرا ماموریت آن‌ها برای شش ماه دیگر تمدید شد و ماموریت آن‌ها در 31 دسامبر 2014 پایان می‌یابد.

یک کاروان نظامی سازمان ملل متحد روز دوشنبه منطقه حائل در بلندی‌های جولان میان سوریه و اسرائیل را ترک کرد و وارد سرزمین‌های اشغالی شد.

در هفته‌های اخیر جبهه النصرة بارها کلاه‌آبی‌های سازمان ملل را به گروگان گرفته بود. ۴۵ تن ازنیروهای کلاه‌آبی دو هفته تمام در اسارت این گروه تروریستی به سر می‌بردند.

کلاه‌آبی‌های سازمان ملل از سال ۱۹۷۴ محافظت از این منطقه را برعهده داشته‌اند. ماموریت آن‌ها حفظ آتش‌بس میان دو کشور بوده است.

جهبه النصرة که سربازان حافظ صلح را ربوده بود، خواهان حذف نام خود از فهرست گروه‌های تروریستی و آزاد کردن رهبر سابق القاعده "ابومصعب السوری" است.

انتهای پیام

کد N504528

وبگردی