آفتاب

ابراز امیدواری احمدی‌نیاز نسبت به نجات «کانی‌بل» توسط دولت

ابراز امیدواری احمدی‌نیاز نسبت به نجات «کانی‌بل» توسط دولت

یک وکیل دادگستری با اشاره به برگزاری جلسه‌ای در مرکز ارتباطات مردمی ریاست جمهوری در رابطه با موضوع تخریب کانی‌بل (چشمه‌ای در منطقه اورامان کردستان)، ابراز امیدواری کرد که دولت تدبیر و امید مانع تخریب این چشمه بر اثر سدسازی در این منطقه شود.

حسین احمدی نیاز در گفت‌وگو با خبرنگار حقوقی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در این باره اظهار کرد: چشمه بل یا «کانی بل» که ثبت ملی و جزء میراث و سرمایه‌های طبیعی ایران محسوب می‌شود بدون انجام کار کارشناسی بر اثر سد سازی در منطقه به شدت در حال تخریب است در صورتی که می‌شود با کار کارشناسی دقیق و عالمانه هم هویت و طبیعت این چشمه محفوظ شود و هم از آب آن بهره برداری کرد.

وی افزود: در حال حاضر اقدامات عملیاتی وسیعی برای تخریب و انسداد این چشمه در حال انجام است که این امر به نوعی تکرار آنچه برای دریاچه ارومیه رخ داده، خواهد بود.

احمدی نیاز با بیان اینکه طبق بررسی‌های انجام شده آب این چشمه جزء بهترین آب‌های معدنی ایران است، گفت: به جای تخریب و استفاده از آب این چشمه در مصارف کشاورزی می‌توان به بهترین نحو نسبت به سرمایه گذاری بخش خصوصی در این منطقه محروم در حوزه اشتغال‌زایی و تولید استفاده کرد.

احمدی‌نیاز با بیان اینکه تخریب این چشمه یک خسران ملی بزرگ است، افزود: به همین منظور صبح امروز جلسه‌ای در مرکز ارتباطات مردمی رییس جمهور برگزار شد و امیدواریم دولت تدبیر و امید برای برون رفت از این وضعیت تدبیر مناسبی بیاندیشد و مانع تخریب بیشتر این سرمایه ملی شود.

انتهای پیام

کد N504464

وبگردی